همشهری آنلاین: مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: متاسفانه وعدهای داده شده دولت مبنی بر پرداخت مبالغ بلاعوض و وام ساخت و تعمیرات به زلزله زدگان هنوز محقق نشده است .

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس در گفت‌وگو با  مهر با انتقاد از دستگاههای مسئول به خصوص بنیاد مسکن درباره اسکان موقت زلزله زدگان گفت : در روستاها اوضاع اسکان موقت روند نسبتا خوبی دارد ولی در ورزقان هنوز اسکان موقتی انجام نشده است و باید با توجه به هوای سرد منطقه تدبیری اندیشیده شود .

وی با اشاره به اینکه آواربرداری 11 هزار خانه به اتمام رسیده و ما بقی غالبا توسط مردم و به کمک شهرداری‌ها در حال انجام است افزود: در شهر ورزقان بیش از 60 درصد خانه‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند و بقیه باید تعمیرات اساسی شوند و متاسفانه وعدهای داده شده دولت مبنی بر پرداخت مبالغ بلاعوض و وام ساخت و تعمیرات هنوز محقق نشده است .

دهقانی با تاکید براینکه دولت برای زلزله زدگان باید حدود 30 هزار واحد مسکونی بسازد ادامه داد: بنیاد مسکن در فاز اول براساس اولویت‌ها و با توجه به فصل سرما 11 هزار خانوار را انتخاب کرده است که احتمال دارد با روند کنونی تا پایان آبان ماه حدود 50 درصد آن آماده تحویل شود .

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم در مناطق زلزله زده اظهارکرد: با توجه به تخریب مغازه‌ها و از بین رفتن اجناس و محصولات کشاورزی، دولت باید توجه جدی هم به اصناف و کشاورزان داشته باشد.

نماینده مردم ورزقان در رابطه با وعده وزیر راه و مسکن و شهرسازی مبنی بر تحویل 45 روزه واحد‌های مسکونی گفت: البته نمی‌شود توقع داشت با توجه به حجم بالای خرابی، ساخت وسازها به سرعت پایان یابد ولی تعداد واحد مسکونی که خود آقای نیکزاد کلنگ زده است، آماده تحویل است و حتما می‌آیند و افتتاح می‌کنند .

کد خبر 186337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز