چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

محمد باقر تهرانی: مهر که به نیمه می‌رسد، بسیاری از نقاط کشور خود را برای فصل سرما آماده می‌کنند. ازجمله مناطق شمال‌غربی کشور شامل مناطق زلزله‌زده آذربایجان.

بازگشت به آینده

  در مورد لزوم تسریع در بازسازی منازل زلزله‌زدگان زیاد گفته و شنیده شده و حتی برخی مسئولان دولتی همان روزهای گرم تابستان با اشاره به زمستان زودرس این مناطق قول دادند دو ماهه کار ساختمان‌سازی‌ در روستاهای ورزقان و هریس به پایان برسد؛ وعده‌ای که از همان اول هم کارشناسان در تحقق آن تردید داشتند و امروز با گذشت این مهلت هنوز مردان و زنان و کودکان داغدار از قهر طبیعت، در چادرهای نازک هلال‌احمر شب‌های سرد زمستان را به سر می‌کنند و در برخی موارد هم خبرهای منتشرشده حکایت از نفوذ آب باران به چادرها و یا آتش سوزی ناشی از روشن کردن وسایل گرمازا در این مناطق داشت که خود زخم دیگری بر روح مجروح این هموطنان مصیبت‌زده‌مان بود.

بی‌گمان چنانچه اهمیت موضوع برای دولتمردان به اثبات رسیده بود، تخصیص اعتبار برای واگذاری منازل پیش‌ساخته یا تبدیل چادرها به کانکس و یا حتی چادرهای زخیم تر، امری نه محال بلکه کاملا ممکن و شدنی بود و امروز شاهد سامان بهتری برای این مردم سختی کشیده بودیم.مهر که به نیمه می‌رسد در بسیاری از مناطق کشور ازجمله مناطق شمالی و به‌خصوص استان‌های حاشیه خزر، احتمال بارش‌های گسترده و در نتیجه روان شدن سیل، بیشتر می‌شود هرچند امسال در تابستان هم در این مناطق شاهد جاری شدن سیلاب بودیم. مرور اتفاقات چند‌ماه اخیر نشان می‌دهد که هرچند وقت یک‌بار اداره هواشناسی نسبت به وقوع باران و جاری شدن سیل در این استان‌ها هشدار می‌دهد و فردای آن روز شاهد تحقق این پیش‌بینی و وارد شدن خسارات مالی و متأسفانه جانی به این هموطنان هستیم. امری که با رفع موانع موجود به راحتی قابل پیشگیری است اما حیف که مهر به نیمه رسیده است!

کد خبر 187388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز