چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

23سال پس از شروع لیگ جهانی، انتظار طولانی دوستداران والیبال سرانجام بر آورده شد و تیم ملی والیبال ایران توانست با موفقیت و عبور از سد حریفانی چون مصر و ژاپن در مرحله پلی‌آف رقابت‌های انتخابی به لیگ جهانی راه پیدا کند.

ورزش - والیبال

همه‌ساله ‌هنگام برگزاری این تورنمنت معتبر و دیدن نمایش تیم‌های خوب دنیا همواره این سؤال مطرح بود که چه‌زمان و چه‌روزی نوبت به حضور والیبال ایران در این لیگ سراسری خواهد رسید که همه کشورها مشتاقانه به‌دنبال ورود به آن هستند.

حال با راهیابی تیم ملی والیبال ایران به لیگ جهانی دوره بیست‌وچهارم در حالی این آرزوی دیرین محقق شد که علاقه‌مندان به والیبال توقع دارند تیم ایران با یک ثبات مدیریتی و فنی آینده‌نگرانه، حضوری دائمی در این لیگ داشته باشد و برای سالیان متمادی بتواند در آن ماندگار شود.

هدف استراتژیک

مصطفی کارخانه این مسئله را یکی از اهداف مهم و استراتژیک فدراسیون خواند و گفت: «فدراسیون باید تمامی تلاشش را به‌کار بندد تا زمینه حضور هر چه قدرتمند‌تر تیم ملی را در این رویداد بزرگ فراهم کند و شرایطی را هم به‌وجود آورد تا حضور والیبال ایران تنها یکساله نباشد و سال‌های سال تداوم پیدا کند».

وی پشتوانه‌سازی‌ برای تیم ملی را با تشکیل تیم‌های دوم و سوم در این راستا ارزیابی کرد و گفت: «در این زمینه باید جدی‌تر حرکت کرد و با توجه به سنگینی بازی‌های لیگ جهانی و نیاز به بازیکنان آماده باید برای هر بازی و سفر، نزدیک به 30بازیکن آماده داشت». سرمربی پیشین تیم ملی تقویت امکانات سخت‌افزاری را هم در راستای تقویت فنی و کیفی نیروی انسانی برای بقا در لیگ جهانی یک ضرورت جدی خوانده است.

لیگ پویا و باکیفیت

فرهاد نفرزاده، لیگ با کیفیت داخلی را تضمینی برای بقا در لیگ جهانی می‌داند و معتقد است که بیش از هر چیزی مسئولان والیبال باید به‌دنبال یک لیگ پویا و باکیفیت باشند چرا که از این طریق می‌توانند به هدفشان در داشتن دوتیم آماده برای حضور در لیگ جهانی نایل آیند. سرمربی تیم ملی جوانان ایران و سایپا در مورد دلایل خود گفت: «طبیعی است که بهترین میدان، برای انتخاب بهترین و آماده‌ترین‌ها لیگ خواهد بود و مربیان تیم ملی می‌توانند از دل مسابقات لیگ، برترین‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنند». وی افزود: «برای رسیدن به این هدف نیاز است که فدراسیون یک برنامه‌ریزی قوی‌تر برای لیگ داشته باشد و با طرح‌های تازه در جهت هر چه کیفی‌تر شدن بازی‌های لیگ تلاش کند».

سرمایه انسانی قابل توجه

مسعود آرمات اعتقاد دارد که تیم ملی ایران به لطف افزایش بازی‌های بین‌المللی‌اش در چند ماه اخیر و عقبه خوبی که از نظر نیروی انسانی دارد بالاتر از بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ جهانی قرار دارد و می‌تواند امیدوار به ماندن در لیگ جهانی باشد. بازیکن اسبق تیم ملی می‌گوید: «از نظر بازیکن،والیبال ایران شرایطی برتر از بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ جهانی دارد. وقتی که کره چند‌سالی است با بازیکنانی متوسط در این لیگ دوام آورده است، شک نکنید خطری متوجه ایران نخواهد بود که بازیکنانش در یکی دو سال اخیر با بازی کردن مقابل اکثر قدرت‌های برتر امروز والیبال جهان به یک خودباوری خوب رسیده‌اند». وی افزود: «با این حال تشکیل تیم ب و حتی تیم سوم هم می‌تواند اطمینان والیبال ایران را از نظر نیروی انسانی ماهر برطرف سازد و من بیشتر نگران امکانات سخت‌افزاری هستم تا بازیکنان، چرا که هم اکنون والیبال ایران از بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ جهانی از نظر بازیکن شرایط بهتری دارد».

کد خبر 185858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز