همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم و اعضای پارلمان کویت با برگزاری تجمعی در مقابل پارلمان این کشور مخالفت خود را با اصلاحات جدید در قانون اساسی اعلام کردند و از دولت خواستند این اصلاحات را در قانون انتخابات کویت وارد نکند.

هزاران کویتی در اعتراض به قانون انتخابات این کشور تظاهرات کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نزدیک به 10 هزار تن از مردم، سیاستمداران و اعضای پارلمان کویت با برگزاری تجمع بزرگی در مقابل پارلمان این کشور نسبت به اصلاحات به وجود آمده در قانون انتخابات سال 2006 اعتراض کردند و از دولت خواستند تا اصلاحات پیشنهادی را در قانون مذکور اعمال نکند.

در این تجمع اعتراضی که یکی از بزرگترین تجمع‌های مخالفان دولت کویت در چند سال گذشته محسوب می‌شود پیام‌هایی به صباح احمد الصباح، امیر کویت ارسال شد که مضمون بیشتر آنها درخواست از امیر کویت برای عدم اجرای اصلاحات در قانون انتخابات این کشور بود.

نمایندگان و چهره‌های سیاسی مختلف کویت با سخنرانی در این تجمع با اصلاحات مذکور مخالفت و اعلام کردند که قانون انتخابات باید بر مبنای سال 2006 باشد.

بر اساس قانون جدید انتخابات کویت که دولت این کشور آن را پیشنهاد داده حوزه‌های انتخاباتی به جای 25 حوزه به پنج حوزه کاهش خواهد یافت که مخالفان این امر را به ضرر خود می‌دانند.

از سال 2006 تاکنون کویت با بحران‌های سیاسی متعددی روبرو بوده است که اختلاف‌ها میان اعضای پارلمان این کشور از عمده‌ترین این بحران‌هاست امری که موجب شد امیر کویت در سال 2011 پارلمان را منحل و انتخابات جدید برگزار کند.

انتخابات جدید کویت بر اساس قانون انتخابات سال 2006 بود که اسلام‌گراها توانستند با استفاده از این قانون بیشترین کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند اما ادامه اختلاف‌ها میان اعضای پارلمان باعث شد که پارلمان اسلام‌گراها نیز چندان در قدرت باقی نماند و مقامات دولتی به فکر انجام اصلاحات در قانون انتخابات این کشور بیفتند.

کد خبر 185797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز