همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران گفت: موشک‌های دوربرد ایران اسلامی مراکز هسته‌ای در تل آویو را نشانه گرفته و در صورت کوچکترین تهدید، آنجا را با خاک یکسان می کند.

آیت الله سیداحمد خاتمی با بیان این مطلب، افزود: اسرائیلی‌ها این رژیم غاصب بدانند موشک های با برد 1500 و 2000 کیلومتری ما تمام مراکز هسته ای آنان را نشانه گرفته و در صورت تجاوز به خاک مقدس ایران اسلامی، تمام آن مراکز با خاک یکسان می شود.

خاتمی که در حرم حضرت شاه چراغ سخنرانی می کرد، تصریح کرد: آنچه امروز از دشمنان در مورد سلاح اتمی ایران می شنوید، مطلقا دروغ و کذب است و ایران اسلامی سلاح اتمی ندارد و در پی دستیابی به آن هم نیست.

این عضوهیات رئییسه خبرگان با تصریح این‌که اندیشه تجاوز به ایران اسلامی از سوی رژیم غاصب و ضد بشر اسرائیل، کابوس و توهمی در ذهن سران آن رژیم بیش نیست، آمریکا و رژیم اسرائیل را حامیان تروریست دانست و با اشاره به برخی جنایات تروریست‌های دست‌نشانده آنان در سوریه،‌ خاطرنشان کرد: امروز موج بیداری اسلامی تا درون کاخ سفید راه یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام امامزادگان واجب التعظیم اشاره و اضافه کرد: امام‌زادگان ما خصوصا فرزندان امام موسی‌ابن جعفر(ع) سه خصوصیت دارند، استکبار ستیزی، خستگی‌ناپذیری و ولایت‌مداری.

وی با تاکید براین‌که امروز باید مسلمانان در مقابل دشمنان ایستادگی داشته باشند و جواب اهانت ها را بدهند، ادامه داد: این خروشی که در جهان اسلام برخاسته نشات گرفته از انقلاب و اسلام است و باید آن را حفظ کنیم.

خاتمی گفت: برخی می‌گویند تا کی بگوییم «مرگ برآمریکا»، لیبرال‌ها و بی‌حوصله ها نیز همراهی می کنند، ما معتقدیم جهاد مانند نماز و روزه واجب است و تا زمانی که استکبارستیزی ادامه دارد، باید مرگ بر آمریکا بگوییم.

وی با اشاره به این‌که مرگ بر آمریکا نوعی جهاد است، افزود: معتقدیم این مقاومت‌ها برکت دارد و عزت امروز ایران اسلامی ثمره 33 سال مقاومت ملت است.

خبرنگار ایسنا که این گزارش را از شیراز فرستاده نوشته است: عضو هیت رئیسه خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ولایت‌مداری امام‌زادگان(ع) گفت: همه امام‌زادگان خصوصا آنان‌که در ایران مدفون هستند،‌ یا برای دیدار امام‌رضا(ع) آمدند، یا برای خونخواهی ایشان، آنان همه ولایت‌مدار بودند و امروز هم کسی که به زیارت شاهچراغ(ع) می‌آید، باید توجه داشته باشد این امامزاده ولایت مدار بوده نه بریده از ولایت.

وی با تصریح این‌که تمام عزت و عظمت امروز ایران اسلامی و مسلمانان در جهان، نشات گرفته از رهبری روشن‌بینانه و عالمانه امام خامنه‌ای است، تاکید سیاست‌مداران جهانی در این خصوص را از دوران ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری تا امروز یادآور شد و افزود: بان کی مون به رهبر ما گفت شما تنها رهبر ایران نیستید، بلکه رهبر جهان اسلام هستید.

خاتمی با تقبیح برخی رفتارهای سیاسی، تکذیب ( سخنان بان کی مون هنگام دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی) دفتر بان‌کی‌مون را ناشی از همین موضوع دانست وتاکید کرد: نوار صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت (ع) از سوی مقام عظمای ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: با این نام‌گذاری نسبتا حق این امام‌زادگان واجب التعظیم در شیراز و استان فارس ادا شده است.

امام جمعه موقت تهران زیارت حضرت احمدبن موسی (ع) و سایر امام‌زادگان را تکریم رسالت و شهادت بیان و خاطرنشان کرد: جا دارد به شهرستان و استانی که این انوار تابناک الهی را در خود جای داده است، بیشتر توجه کرد.

کد خبر 185626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز