گروه محیط‌زیست: با آنکه مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست بارها نسبت به مصون‌ماندن جنگل ابر از هرگونه ساخت‌وساز به‌ویژه احداث جاده در این رویشگاه بی‌نظیر خبر داده بودند اما با وجود این قول و قرارها و به‌رغم همه انتقادها و اعتراضات فعالان و طرفداران محیط‌زیست، ساخت این جاده هنوز منتفی نشده و همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی دوستداران محیط‌زیست است.

جنگل ابر با مساحتی بالغ بر 40هزار هکتار بخشی از رویشگاه‌های هیرکانی و یکی از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند جهان محسوب می‌شود. آخرین گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که بررسی ساخت این جاده در دستور کار فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است به‌طوری که روز گذشته عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس در این باره گفت: موضوع راهسازی در جنگل ابر در فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری و بررسی است.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس افزود: جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور رئیس و معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد و در آن جلسه که تعدادی از اعضای فراکسیون محیط‌زیست هم حضور داشتند، دیدگاه‌های خود را مطرح کردیم. به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، در این جلسه مسائل مختلفی همچون موضوع ریزگردها، خریداری دستگاه‌های کاهش آلایندگی، دستگاه‌های هشدار‌دهنده آلودگی که باید نصب شود و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در ارتباط با دریاچه ارومیه و تالاب‌هایی که خشک شده و آسیب دیده‌اند مسائلی مطرح شد. وی در ادامه به مسائل و موضوعاتی که در حال حاضر در فراکسیون محیط‌زیست در دست بررسی است اشاره کرد و گفت: موضوع راهسازی در جنگل ابر نیز مطرح و بررسی می‌شود.

 

کد خبر 185572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز