همشهری‌آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی که ارز مرجع دریافت می‌کنند حتما باید مطابق با ضوابط باشد، گفت: هیچ واردکننده‌ای که ارز مرجع استفاده می‌کند، حق ندارد به بهانه‌های واهی اقدام به افزایش قیمت کند.

مهر نوشت: سیدجواد تقوی با تاکید بر اینکه واردکنندگان کالاهای مشمول اولویت اول که ارز مرجع 1226 تومانی دریافت می‌کنند، نباید نوسانات نرخ ارز را بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالاها قرار دهند، گفت: هیچ واردکننده‌ای حق عرضه کالای وارداتی با قیمت بی‌ضابطه و آزاد را ندارد، بر همین اساس بازرسان هم اکنون در بازار به شدت این کالاها را تحت کنترل دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر مبنای گزارشات دریافتی از سیستم اطلاعاتی بانک مرکزی، واردکنندگان و کالاهای وارداتی شناسایی شده و بر روی قیمت آنها نظارت و کنترل دقیق صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با اعلام بانک مرکزی برای تامین ارز مرجع برای اولویت‌های 1 و 2، هم اکنون هماهنگی مناسبی میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفته که بر اساس آن، کنترل بر بازار با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

به گفته تقوی، بلافاصله پس ازگشایش اعتبار اسنادی کالاهایی که ارز مرجع می‌گیرند، قیمت و نحوه عرضه کالا در شبکه توزیع تحت کنترل و نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: 10 هزار بازرس بازار را به صورت دقیق تحت کنترل دارند و البته مردم نیز خود، بازرسانی هستند که می‌توانند تخلفات را گزارش دهند. بر همین اساس، با متخلفان برخورد خواهد شد، اگرچه تاکنون نیز پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده است.

کد خبر 185245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز