همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسئله فوتبال نگران کننده است، عملکرد تیم ملی فوتبال ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: فوتبال نیاز به پشتیبانی همگانی دارد چرا که همه مردم به فوتبال حساسیت دارند و ورزشکاران ما نباید به خاطر بعضی از انتقادات دلسرد شوند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به این سئوال که وضعیت کنونی فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید و به عنوان رئیس جمهور چه توصیه‌ای برای ورزشکاران و فوتبالیست‌ها برای بهبود اوضاع در این حوزه دارید، افزود: مسئله فوتبال نگران کننده است. اما باید به این نکته اشاره کرد که فوتبال جزو بهترین ورزش‌هاست. ضمن آنکه ما امروز توانسته‌ایم افتخارات خوبی را در ورزش به دست آوریم.

وی افزود: ورزشکاران ما توانسته‌اند در سطح آسیا افتخارات خوبی را به دست آورند.

رئیس جمهور افزود: البته این روزها فوتبال ما در آستانه ورود به بازی‌های جام جهانی است و این مسئولیت فدراسیون، مدیران ورزشی و بازیکنان را سنگین‌تر می‌کند.

احمدی نژاد گفت: از این رو باید فضای فوتبال، فضایی آرام و اطمینان بخش باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است در حوزه فوتبال و ورزش مشکلاتی وجود داشته باشد افزود: باید مشکلات را به طور صحیح مطرح کرد و نباید نسبت به این مشکلات بی تفاوت بود.

وی گفت: در عین حال نباید فضای سنگینی را برای حوزه ورزش بوجود آوریم، پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای به مصلحت ورزش نیست.

رئیس قوه مجریه افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم که مدام به مسائل فرعی و حاشیه ای نپردازند و موارد کوچک را مدام برجسته نکنند، ما بازی‌های جام جهانی را پیش رو داریم و این بازی‌ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدی نژاد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران را خوب ارزیابی کرد و خواستار آن شد تا فوتبالیست‌های ایران با قدرت در جام جهانی حضور یابند.

وی گفت: البته فوتبال نیاز به پشتیبانی همگانی دارد چرا که همه مردم به فوتبال حساسیت دارند. از این رو بازیکنان باید بازی‌های خوبی را از خود نشان دهند.

رئیس جمهور افزود: ورزشکاران ما نباید به خاطر بعضی از انتقادات دلسرد شوند. مسابقات مهم از اهمیت بالایی برخوردار است و دیگر نمی‌توان نتایج آن را جبران کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امیدواریم تمامی ورزشکاران ما به خصوص تیم فوتبال در مسابقات جهانی در رتبه اول قرار گیرند افزود: این ظرفیت برای ورزشکاران ما وجود دارد. توانستیم در والیبال مرتبه خوبی را به دست آوریم به همین جهت می‌توانیم در حوزه‌های دیگر نیز از ظرفیت خوب خود در حوزه ورزش استفاده کنیم.

وی افزود: همه ما باید برای حوزه ورزش همت کنیم چه ورزشکاران و چه دست اندرکاران. امیدواریم ورزشکاران ما در مسابقات آینده سطح بالایی را به دست آورند البته باید حوصله کرد.

جدول اظهارات غیرورزشی رئیس جمهور به نقل از فارس و ایسنا در زیر آمده است:

1




برنامه احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل

  • به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل جهانی و مشکلاتی که اکنون در عرصه جهانی شاهد آن هستیم می‌پردازم و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن را ارائه خواهیم کرد.

2

  • از حضور چندساله‌مان در این مجمع جمع‌بندی خواهیم داشت.

3

  • ملاقات‌ها و نشست‌های خاصی را به عنوان رییس جنبش نم خواهیم داشت که این ملاقات‌ها در زمینه ارتقاء و تغییر ساختارهای جنبش خواهد بود و راجع به برخی از معضلات در برخی از مناطق بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد و امیدواریم که توافق اولیه برای ایجاد ساختارهای لازم برای جنبش عدم تعهد را داشته باشیم.

4

  • گفت‌وگو با رسانه‌ها، ملاقات با ایرانیان خارج از کشور و همچنین دیدار و گفت‌وگویی با گروه‌های گوناگون آمریکا از دیگر برنامه‌های این سفر است.

5

درباره اظهارنظر محمد خاتمی در مورد عدم امکان ایجاد دو میلیون شغل با رشد اقتصادی فعلی

  • به نظر شما من باید در مورد هر اظهارنظری که در این کشور می‌شود، پاسخگو باشم؟ ان‌شاءالله در نشست خبری به تمام این شبهات پاسخ خواهم داد.
کد خبر 185172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز