گروه سیاسی: از 15رئیس کمیسیون تخصصی مجلس، تنها شش رئیس کمیسیون به جلسه‌ای رفته‌اند که به دعوت محمود احمدی‌نژاد برگزار شده است.

 رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است در این جلسه رؤسای کمیسیون‌ها از رئیس‌جمهور خواستند از طرح مسائل حاشیه‌ای پرهیز کند. به گفته اللهیار ملکشاهی، متقابلا رئیس‌جمهور نیز از نمایندگان خواسته که برای هماهنگی دولت و مجلس از طرح مسائل حاشیه‌ای جلوگیری کنند. مشخص نیست نظر رئیس‌جمهور از طرح مسائل حاشیه‌ای توسط مجلس دقیقا کدام مسائل است اما نظر نمایندگان معطوف به گفت‌وگویی بود که احمدی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی انجام داد. در آن گفت‌وگو احمدی‌نژاد مجددا اصرار کرد که وقتی چیزی تصویب می‌شود و من می‌بینم خلاف قانون اساسی است نباید امضا کنم.

آنچنان که خبرگزاری مهر گزارش داده است غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، محمدعلی پور‌مختار رئیس کمیسیون اصل نود، مسعود میر‌کاظمی رئیس کمیسیون انرژی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی ، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها به این جلسه نرفته‌اند. امیر خجسته دیروز در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه فرصت نکرده است به این جلسه برود گفت که ظاهرا در این جلسه بحث‌هایی درباره مشکلات اقتصادی، مسائل کشاورزی و بحث اشتغال مطرح شده است.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، علی اکبر آقایی مغانجویی رئیس کمیسیون عمران، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی و عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از مهم‌ترین چهره‌هایی بودند که در این جلسه حضور یافته بودند. حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل 44قانون اساسی نیز گفته که به این دیدار دعوت نشده بود اما لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در توضیح گفته است که نام وی را سهوا از قلم انداخته است.

بنا به نوشته خبرگزاری‌ها در این جلسه رؤسای کمیسیون‌ها از محمود احمدی‌نژاد خواسته‌اند جلسات منظم ماهانه‌ای بین دولت و رؤسای کمیسیون‌ها برگزار شود. لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته است محور این جلسه تأکید بر تعامل و همکاری همه جانبه دولت و مجلس بود که همه رؤسای کمیسیون‌ها تقاضای ادامه پیدا کردن و دنبال کردن آن را داشتند. اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز از درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهور مبنی بر عدم‌طرح مباحث حاشیه‌ای در سطح جامعه خبر داد.

کد خبر 184263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز