سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

درحالی‌که طی هفته‌های اخیر خبرهای متعددی مبنی بر آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی منتشر شده است، اما فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از کاهش 50درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران در نیمه اول سال‌جاری نسبت به سال قبل خبر می‌دهد.

آتش سوزی - جنگل

سرهنگ قاسم سبزعلی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته 853فقره آتش‌سوزی در11هزار و 890هکتار از جنگل‌های کشور رخ داد درحالی‌که از ابتدای امسال تاکنون 637فقره در چهار هزار و 616هکتار عرصه‌های جنگلی کشور رخ داده است. وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی 55درصد، جنگل‌های دست کاشت 50درصد، مراتع 68درصد و مراتع مشجر 25درصد کاهش یافت.

وی مهم‌ترین رکن صیانت از منابع طبیعی را بهره‌گیری از نیروهای مردمی دانست و افزود: این کاهش سطح حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور در سایه افزایش مشارکت مردم، بهره‌گیری از همکاری دهیاران و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از منابع ملی میسر شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: مردم استان‌های کرمانشاه، گلستان و اصفهان در قالب گروه‌های امدادی، تغذیه و اطفای حریق به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور کمک می‌کنند.

کد خبر 184920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز