جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌ساز امریکایی‌ اسرائیلی‌تبار فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) هم‌زمان با خشم فزاینده مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام، مخفی شده است.

تجمع

پرس تی وی اعلام کرد: سم باسیل که روز سه‌شنبه از مکانی نامعلوم با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد گفت، قصد وی از ساخت فیلم دو ساعته "معصومیت مسلمانان" انتشار بیانیه سیاسی تحریک‌آمیز در محکومیت اسلام بوده است.

باسیل گفت: این یک فیلم سیاسی است. امریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق پول و افراد زیادی را از دست داد اما ما با عقایدمان به میدان نبرد می‌رویم.

مهر نوشت: صدها نفر از دانشجویان ایرانی پنجشنبه با تجمع مقابل سفارت سوئیس در تهران پایتخت ایران، نسبت به ساخت و پخش فیلم ضداسلامی ساخته‌شده در امریکا، اعتراض کردند.

دانشجویان ایرانی در این تجمع علیه امریکا و رژیم اسرائیل شعار سر دادند و مجازات کارگردان این فیلم کفرآمیز را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان یمنی نیز در اعتراض به ساخت این فیلم که در جنوب ایالت کالیفرنیا فیلم‌برداری شده است، مقابل سفارت امریکا در صنعا پایتخت یمن، تظاهرات کردند.

در پی شلیک نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان، یک معترض کشته شد و ده‌ها معترض دیگر زخمی شدند.

در همین حال، مصری‌ها تظاهرات مشابهی را در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه مقابل سفارت امریکا در قاهره پایتخت این کشور برگزار کردند.

نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شدند و از گاز اشک‌آور برای پراکندن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

هزاران مصری روز سه‌شنبه نیز به سفارت امریکا حمله بردند و با بالارفتن از دیوراهای آن، پرچم این کشور را پایین آوردند و اخراج سفیر واشنگتن از مصر را خواستار شدند.

چند ساعت پس از این رویداد، معترضان در لیبی در اعتراض به این فیلم، به کنسو‌لگری آمریکا در شهر بنغازی در شرق آن کشور حمله کردند.

کریستوفر استیونز، سفیر امریکا در لیبی و سه نفر از کارکنان کنسول‌گری در درگیری‌های داخل ساختمان کنسولگری کشته شدند.

اعتراضات مسلمانان خشمگین در سرتاسر جهان اسلام در محکومیت این فیلم ۵ میلیون دلاری که بیش از ۱۰۰ یهودی هزینه ساخت آن را تامین کرده‌اند، رو به افزایش است.

کد خبر 184452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز