همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه هم اکنون ارز مرجع فقط به دو اولویت پرداخت می‌شود، گفت: دولت و بانک مرکزی به دنبال ساماندهی سریع بازار ارز هستند.

محمود بهمنی در خصوص زمان توقف روند افزایشی نرخ دلار در بازار آزاد گفت: در این زمینه ما هم اکنون برای دو اولویت ارز مرجع پرداخت می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: طبیعتا در این شرایط تقاضای ارز به سمت بازار آزاد است و به زودی این مسئله حل خواهد شد.

بهمنی با اعلام اینکه دولت، بانک مرکزی و ارگان‌های مختلف به دنبال حل مشکل افزایش یکباره نرخ ارز هستند، بیان داشت: دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم در اولین فرصت روند افزایش نرخ دلار را متوقف کنیم و نتیجه مناسبی بگیریم.

وی همچنین با انتقاد از ثبت سفارش‌هایی که برای واردات برخی کالاها به کشور در چندماه اخیر صورت گرفته است به مهر گفت: این روند متوقف خواهد شد و دیگر ارز مرجع به کالاهایی که بخواهد با قیمت 1226 تومان وارد و به نرخ آزاد محاسبه و به مردم فروخته شود، تعلق نخواهد گرفت.

سیدشمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز درباره بروز نوسانات قیمتی در بازار آزاد ارز و افزایش نرخ دلار تا 2700 تومان در هفته های اخیر گفت: با جلوگیری از رانت و ویژه خواری بازار موازی، تخصیص ارز برای کالاهای غیر اساسی نیز شفاف خواهد شد و باید مشخص شود چه اشخاصی ارز می‌خرند و می‌فروشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نوساناتی که در روزهای اخیر شاهد هستیم، مشابه نوساناتی است که تقریبا در زمستان سال گذشته اتفاق افتاد و قیمت ارز و به دنبال آن نرخ سکه بهار آزادی افزایش پیدا کرد و این روند افزایشی به گونه‌ای بود که نگرانی فراوانی ایجاد کرد اما بعد از یک سلسله اقدامات که در جهت مقابله با مجموعه اختلال های خارج و داخل کشور صورت گرفت، آن روند و فرایند تغییر کرد.

کد خبر 184438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز