مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران هر سال با آغاز سال تحصیلی جدید، شهر را آماده حضور بیش از پنج میلیون دانش‌آموز و دانشجو می‌کند.

اجرای تدابیر ترافیکی، زیباسازی شهر، ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد سرویس ویژه مدارس و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ازجمله اقدامات شهرداری تهران در استقبال از مهر است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتخاب عنوان «باز باران» برای طرح استقبال از مهر در سال 91خبر داد و گفت: 44عنوان برنامه کلی در قالب این طرح به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی در تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح «استقبال از مهر» در سطح مناطق 22گانه گفت: مدیریت شهری هر سال در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش‌آموزان، ضمن همکاری با نهادها و سازمان‌های مرتبط نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کند. وی ادامه داد: برنامه‌های طرح استقبال از مهر در سال91، تحت عنوان بازباران از 25شهریور تا 15مهر اجرا خواهد شد.

ایازی با اشاره به فعالیت‌های متمرکز شهرداری تهران در طرح باز باران تصریح کرد: تبلیغات محیطی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، کتابچه ویژه سرویس مدارس، تهیه بسته فرهنگی برای دانشجویان جدیدالورود عناوین مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که به‌صورت متمرکز در سطح مناطق 22گانه اجرا خواهند شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح «سباح» توسط سازمان ورزش خبر داد و گفت: این سازمان با برگزاری 14عنوان برنامه ازجمله جشنواره کودک و طرح سباح نقش قابل‌توجهی در اجرای این طرح دارد.وی درخصوص طرح سباح ادامه داد: سازمان ورزش شهرداری تهران در قالب اجرای این طرح نسبت به ارائه تخفیف 50درصدی به مدارس دولتی و 30درصدی به مدارس غیرانتفاعی به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش شنا همچنین اجاره سالن‌های والیبال، فوتسال و بسکتبال اقدام خواهد کرد.

ایازی با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در طرح استقبال از مهر عنوان کرد: به‌دلیل تقارن زمانی برنامه‌های طرح باز باران با دهه کرامت اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران دراین ایام جشن روز ملی دختران در مدارس، گرامیداشت آغاز عبودیت دختران تحت عنوان گردهمایی دختران فاطمی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها را برگزار خواهد کرد.

ایازی ضمن قدردانی از همکاری و همیاری سایر سازما‌ن‌ها و نهادها در اجرای طرح استقبال از مهر گفت: شورای سیاستگذاری این طرح به‌طور مستمر با حضور نماینده معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ها و پلیس راهور تهران برگزار و با بررسی کارشناسی رئوس برنامه‌های پیشنهادی و سرفصل‌های تعیین شده رأی به اجرای برنامه‌های مذکور داده است.

تخفیف فروشگاه‌های شهروند و زیباسازی شهری

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف شهرداری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تخفیف‌های ویژه فروشگاه‌های شهروند به مناسبت مهرماه و بازسازی و مرمت مبلمان برخی از مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش و ترمیم فضای سبز داخل و پیرامون مدارس و اجرای زنگ بازیافت مدارس ازجمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران است. مجتبی عبداللهی گفت: اجرای طرح فروش فوق العاده بازگشایی مدارس از تاریخ 15شهریور تا 15مهرماه به‌مدت یک‌ماه پیش‌بینی شده است. همچنین فروش فوق‌العاده بازگشایی مدارس با تخفیف پنج تا 25درصد در فروشگاه‌های شهروند اعمال می‌شود.

وی به فعالیت شرکت ساماندهی مشاغل اشاره کرد و گفت: برپایی دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان با عنوان «شهر در دست بچه‌ها» با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق 22گانه صورت می‌گیرد.همچنین شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در راستای تشویق کودکان به انجام امور اجرایی و اطلاع‌رسانی اقدام به جذب دانش‌آموزان در قالب ناظران افتخاری شرکت می‌کنند.

عبدالهی در پایان گفت: اجرای زنگ بازیافت مدارس، فعال‌سازی‌ تشکل‌های دانش‌آموزی بازیافت، اجرای برنامه‌های شاد و جشن در مدارس، اعزام اتوبوس بازیافت و گروه‌های نمایشی همراه به مدارس، برپایی کارگاه‌های آموزشی در مدارس، تهیه و توزیع گسترده اقلام آموزشی ازجمله ساعت، پرگار، ساک دستی‌های برزنتی و پارچه‌ای، دفاتر مشق و نقاشی، مداد رنگی و... در قالب بسته‌های فرهنگی در مدارس و ده‌ها موضوع دیگر سرفصل‌هایی از برنامه‌های بسیار متنوع برای سال تحصیلی جدید است.

16هزار تاکسی،‌ سرویس مدرسه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امسال 16هزار تاکسی به‌عنوان سرویس مدارس خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: تمامی این تاکسی‌ها دارای معاینه فنی و بیمه کامل سرنشین هستند.محمد احمدی بافنده به سما گفت: به‌منظور ارتقای خدمات رسانی سرویس مدارس به دانش‌آموزان، در سال تحصیلی جدید برای هر منطقه آموزشی یک شرکت خصوصی تاکسیرانی خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: برچسب‌های ویژه طراحی شده است که روی سرویس مدارس نصب خواهد شد و اگر سرویسی فاقد معاینه فنی باشد امکان ارائه خدمات و نصب برچسب برای آن وجود ندارد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای رانندگان سرویس‌های مدارس گفت: از فروردین‌ماه جلسات هماهنگی میان آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور برگزار شده که هدف از این جلسات بررسی و رفع مشکلات و نقاط ضعف و ارتقای سطح خدمات رسانی است.
بافنده تصریح کرد:

قبل از آغاز مدارس آدرس دانش‌آموزان شناسایی خواهد شد تا از اول مهر خدمات‌رسانی مناسب به آنها صورت گیرد و شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم. وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته هیچ اتفاق و حادثه‌ای در سرویس مدارس نداشتیم گفت: به‌رغم اینکه خودروهای مورد استفاده در سرویس مدارس دارای معاینه فنی هستند و احتمال وقوع حادثه در آنها پایین است، برای اطمینان و امنیت بیشتر تمامی سرنشینان بیمه شده‌‌اند.

وی از افزایش اعتماد والدین به سازمان تاکسیرانی برای استفاده از سرویس مدارس سخن گفت و درتوضیح آن اظهارداشت: در سال تحصیلی 87-86 تنها شش درصد سرویس مدارس را تاکسی‌ها تشکیل می‌دادند که این میزان در سال 91-90 به 57 درصد رسیده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود حدود 16هزار خودرو در سرویس مدارس استفاده شود که سه الی چهار هزار دستگاه آن تاکسی ون و بقیه سواری هستند.

بافنده با اشاره به اینکه با استفاده از تاکسی اشتراکی (share ‎taxi) که در تمامی دنیا مرسوم است می‌توان آلودگی هوا و ترافیک را کاهش داد گفت: سازمان تاکسیرانی این آمادگی را دارد که برای تمامی کادر مدارس که در نزدیکی هم زندگی می‌کنند یا در یک مسیر هستند این سیستم را تعریف کند تا کادر مدارس کمتر از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

کد خبر 184103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز