همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: این معاونت با انجام اقدامات ویژه بازگشایی مدارس، وضعیت شهر را همزمان با آغاز مهر ماه به وضعیتی مطلوبی تبدیل می کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب افزود: در حوزه خدمات شهری ستاد مهر، سازمان‌های زیباسازی، پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی، ساماندهی مشاغل و مدیریت پسماند فعالیت داشته و اقدامات خود را هر ساله در استقبال از مهر با نام «مهر قلم» به انجام می‌رسانند.

وی در خصوص اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: اهدای گل و گلدان به مراکز آموزشی، کاشت درخت وبازپیرایی باغچه مدارس و فضای سبز اطراف آن، اهدای شاخه گل به مدارس ابتدایی از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: استقرار کلبه بازیافت در مدارس، فعال سازی تشکل‌های دانش آموزی با موضوع بازیافت، ارسال اتوبوس بازیافت به مدارس ابتدایی، آموزش ساخت کاردستی با استفاده از پسماند، شست و شوی انهار اطراف مدارس، رنگ آمیزی و نقاشی دیواره مدارس با موضوع بازیافت، توزیع مخازن کوچک به مدارس، تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند، گندزدایی و رنگ آمیزی مخازن پسماند مدارس، نظارت بر پاکسازی معابر اصلی اطراف مدارس و.. نیز از جمله اقدامات این سازمان در ستاد استقبال از مهر است.

نصب ست های ورزشی و زیباسازی مدارس

عبداللهی به هماهنگی اداره آموزش و پرورش با سازمان زیباسازی نیز اشاره کرد و گفت: نصب ست‌های ورزشی در مدارس، شست و شوی مبلمان ویژه مدارس و دیواره جداره، رنگ آمیزی کلاس‌های درس بنا به درخواست مدارس از فعالیت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های دیگر سازمان زیباسازی در ستاد استقبال از مهرماه درسطح شهر انجام می‌شود افزود: پیام‌های ویژه بازگشایی مدارس بر روی عرشه حدود ۱۰۰ پل عابر پیاده، ۳۰ بیلبورد به متراژ مجموعا ۲۱۰۰ م‌تر، جمع آوری و بهسازی سازه‌های تبلیغاتی معیوب در سطح شهر به ویژه اطراف مدارس بخشی از فعالیت‌هایی است که این سازمان در سطح شهر انجام می‌دهد.

فروش فوق العاده شهروند

معاون خدمات شهری، اجرای طرح فروش فوق العاده فروشگاه شهروند ویژه بازگشایی مدارس را نیز اقدام دیگری در ستاد مهر نام برد و اظهار کرد: از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان با تخفیف ۵ تا ۲۵ درصد در فروشگاه‌های شهروند به فروش می‌رسد.

عبداللهی افزود: افزایش همیار مشتری و نیروهای مستقردر فروشگاه شهروند برای پاسخگویی و کمک به مشتریان نیز در راستای فعالیت ستاد استقبال از مهر است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان شهر در دست بچه‌ها و آشنایی دانش آموزان با مشاغل را نیز از جمله اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل نام برد و در خصوص فعالیت‌های سازمان بهشت زهرا (س) در استقبال از مهرماه نیز گفت: ۶۲۰ شهید دانش آموز شهر تهران در بهشت زهرا (س) آرمیده‌اند که به مناسبت فرارسیدن مهر ماه، ۶۲۰ کبوتر به یاد این شهیدان همزمان با اول مهر ماه به پرواز درخواهند آمد.

عبداللهی رنگ آمیزی و تعویض پرچم قطعه شهدای دانش آموز را از دیگر فعالیت‌های این سازمان خواند و اظهار کرد: در روز اول مهرماه، زنگ دانش آموز نیز در بهشت زهرا و در قطعه شهدای دانش آموز به صدا درخواهد آمد همچنین ۶۲۰ پلاک با نام شهید در میان دانش آموزان توزیع شده و به ۶۲۰ دانش آموز نیازمند لوازم التحریر اهدا خواهد شد.

بازدید کارشناسان خدمات ایمنی از مدارس

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز در روز اول مهر ماه آماده باش کامل خواهد بود، افزود: درساعات پیک تردد دانش آموزان، در اطراف مدارس نیروهای آتش نشان مستقر خواهند شد. کار‌شناسان خدمات ایمنی نیز از مدارس بازدید داشته و موارد ایمنی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه ستاد استقبال از مهر به صورت رسمی فعالیت خود را از ابتدای مرداد ماه آغاز کرد گفت: تا قبل از بازگشایی مدارس تمامی این فعالیت‌ها انجام خواهد شد و امیدواریم وضعیت شهر تهران برای آغاز فعالیت مدارس مطلوب باشد.

کد خبر 184831
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز