سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
۴ نفر

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۷ با مشارکت خیّران اقدام به توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت کرد.

لوازم التحریر

به گزارش همشهری آنلاین، همه‌ساله در چنین روزهایی، خانواده‌ها مشغول خرید لوازم‌التحریر برای فرزندان دانش‌آموز خود هستند، اما برخی از خانواده‌ها به‌دلیل بضاعت کم، امکان خرید نوشت‌افزار برای فرزندانشان را پیدا نمی‌کنند. متأسفانه تعداد این خانوارها در مناطق جنوبی تهران از جمله منطقه۱۷ زیاد است و به‌همین دلیل، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه پیشقدم شده و با مشارکت خیّران، ۳۰۰بسته لوازم‌التحریر تهیه و به دانش‌آموزان کم‌برخوردار اهدا کرد.

«علی محمد متولیان» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۷ گفت: «این بسته‌ها شامل کوله، دفتر خط‌دار، دفتر نقاشی، خودکار، مداد، جامدادی، پاک‌کن، تراش و مدادرنگی بود.»

شست‌وشوی مدارس هم از دیگر فعالیت‌هایی است که در این منطقه به‌مناسبت بازگشایی مدارس انجام شد. در این اقدام، ضمن نظافت و شست‌وشوی حیاط مراکز آموزشی، دیوارها پاکسازی و معابر منتهی به آنها رنگ‌آمیزی و آسفالت شد.

شهردار منطقه۱۷ هم در نشستی با مسئولان اداره‌ها و سازمان‌های مختلف، بسیج همگانی برای کمک به اداره آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: «ساماندهی ۴۵هزار دانش آموز کار سختی است، لذا همه باید در این خصوص مشارکت کنند.»

«رضا شنگی» با تأکید بر فعالیت‌های جهادی در مدارس افزود: «همه باید تلاش کنیم تا اتفاقات خوب گذشته تقویت شود و اگر مشکلی وجود دارد، رفع کنیم.»

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه هم در این جلسه گفت: «اگر مدارس به خوبی تجهیز شوند، راحت می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم.»

«عظیم گل محمدی» افزود: «اگر امکانات تجمیع شوند و به‌صورت زیربنایی به آموزش و پرورش کمک شود، خیلی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی رفع خواهد شد. به‌همین دلیل، اگر هر نهاد و ارگانی مطالبات آموزش و پرورش را پاسخ دهد و وظایف خود را در این باره انجام دهد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.»

وی از حضور ۴۵هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در منطقه خبر داد که ۲۵هزار نفر از آنها در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

در ادامه این نشست، نماینده کلانتری‌ها و معاونان و شهرداران نواحی منطقه گزارشی از اقدامات انجام شده یا درحال انجام ارائه دادند که شامل «روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک»، «تأمین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی آموزش و پرورش»، «اقدامات عمرانی و خدماتی»، «زیباسازی»، «اقدامات ورزشی» و «امور فرهنگی و اجتماعی» است.

کد خبر 707043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha