همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اولین گروه پرندگان پیشقراول مهاجر به تالاب‌های استان وارد شدند

ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

به گزارش ایرنا، امیرعبدوس گفت: خوتکای پرسفید از اولین گروه پرندگان مهاجر محسوب می‌شود که تاکنون به تالاب‌های آق و استیل آستارا، جوکندان تالش، بوجاق آستانه اشرفیه، امیرکلایه لاهیجان و قسمت‌های سیاه درویشان و سلکه در تالاب بین المللی بندرانزلی وارد شده است.

وی اظهار داشت: خوتکای پرسفید از خانواده مرغابی سانان و از پیشقراولان پرندگان مهاجر است که با جمعیت اولیه حدود سه هزار و 800 قطعه به تالاب‌های گیلان بازگشته‌اند و به تدریج بر جمعیت این پرنده افزوده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان ادامه داد: این پرندگان، مهاجرت خود را از اواسط مرداد ماه از مسیر سیبری در قطب شمال به سوی تالاب‌های گیلان آغاز می‌کنند و تا اوایل مهرماه در گیلان استراحت کرده و سپس به مهاجرت خود به دیگر سرزمین‌ها ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: این پرنده با مهاجرت خود، ورود هزاران پرنده مهاجر را به تالاب‌های این استان نوید می‌دهد.

خوتکای پرسفید از خانواده مرغابی سانان و اردک‌های روی آب چر است و در تالاب‌ها و دریاچه‌ها و رودخانه‌های آرام و کم عمق زیست می‌کند.

خوتکای پرسفید 37 سانتی‌متر طول دارد و از خوتکای معمولی کمی بزرگ‌تر و گردنی باریک‌تر دارد و منقار آن راست‌تر است.

زیستگاه این پرنده در میان علف‌های بلند یا گیاهان انبوه نزدیک آب است و پراکندگی آن به صورت عبوری زیاد بوده و در همه جای ایران دیده می‌شود ولی به تعداد کمی در ایران زاد و ولد می‌کند.

کد خبر 184063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز