همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی گاز پایان فرصت بدهکاران این شرکت را اعلام کرد و از قطع گاز آنها خبر داد.

قبض گاز

جواد اوجی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرصت سه ماهه تعیین شده برای پرداخت بدهی بدهکاران از پایان این ضرب‌الاجل خبر داد و افزود: 15 روز هم پیش از مهلت مشخص شده به بدهکاران شرکت ملی گاز فرصت داده شد، اما اکنون فرصت بدهکارانی که صورت حساب خود را به شرکت گاز پرداخت نکرده‌اند، به اتمام رسیده است.

وی بر اساس بخشنامه دولت به مشترکان بدهکار بخش دولتی، صنایع سنگین، جایگاه‌داران، مجتمع‌های مسکونی و تجاری اعلام کرد: اگر نسبت به تسویه‌حساب و تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکنند شرکت ملی گاز نسبت به قطع گاز آنها اقدام می‌کند و صورت حساب آنها بدون احتساب یارانه محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اظهار این‌که بسیاری از مشترکان این شرکت به موقع نسبت به پرداخت بدهی‌ خود اقدام کرده‌اند، گفت: اما متاسفانه بخش‌هایی این موضوع را جدی نگرفتند و حساب‌های خود را تعیین تکلیف نکردند.

اوجی با یاد آوری این موضوع که بخشی از پول یارانه و سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها پرداختی به مردم از این نوع مطالبات تامین می‌شود و دولت نیز روی این درآمد حساب کرده است، گفت: شرکت ملی گاز مکلف است به تمام شرکت‌های گاز استانی ابلاغ کند که گاز بدهکاران این شرکت را قطع و صورت حساب‌های آنها را براساس نرخ آزاد محاسبه کنند.

وی در مورد زمان قطع گاز مشترکان بدهکار شرکت ملی گاز نیز گفت: شرکت‌های گاز استانی مختارند نسبت به قطع گاز این مشترکان از هم‌اکنون اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز هم‌چنین از امکان تقسیط بدهی مشترکان بدهکار خبر دادند و افزود: با وجود این موضوع باز هم برخی از این بدهکاران هیچ‌گونه عکس‌العملی برای تعیین تکلیف بدهی خود انجام ندادند.

اوجی حجم بدهی صنعت را 630 میلیارد تومان، جایگاه‌های CNG حدود 380 میلیارد تومان، سازمان‌های دولتی 121 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بهترین مشترکان شرکت ملی گاز مردم هستند.

کد خبر 183907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز