پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها، با حضور اعضای شورای عالی 31 استان در تهران برگزار شد که برای ششمین دوره متوالی مهندس مهدی چمران به عنوان رئیس شورای عالی استان ها ابقاء شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جریان انتخابات رئیس و هیئت رئیسه شورای عالی استانها امروز در پنجاه و نهمین اجلاس شورای عالی استانها، انتخابات رئیس و هیئت رئیسه این شورا در حالی برگزارشد که آقای چمران با 64رای به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

حجت الله تاج محمدی نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها نیز از مجموع 71 رای با 36 رای به عنوان نایب رئیس شورای عالی استانها انتخاب شد.

بنا براین گزارش حجت الله تاج محمدی نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها هم به عنوان نامزد برای ریاست شورای عالی استان ها مطرح شده بود که قبل از رای گیری برای انتخاب رئیس شورای عالی استان ها ، وی پس از سخنرانی کوتاهی انصراف خود را از کاندیداتوری رئیس شورای عالی استان ها اعلام کرد.

در جلسه امروز شورای عالی استان ها از 75 عضو شورا 72 نفر حضور داشتند که از این تعداد 64 رای به آقای چمران داده ، 4 رای سفید و 4 رای هم باطل اعلام شد و به این ترتیب آقای چمران به عنوان رئیس شورای عالی استانها انتخاب شد.

در آغاز آیین گشایش این اجلاس آقای چمران رئیس شورای عالی استانها اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی استان لازم است علاوه بر دستگاه های دولتی، شوراهای اسلامی نیز برای نوسازی مناطق اهر، ورزقان و هریس کمک کنند.

وی به بازدید مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: این حضور علاوه بر اینکه مایه دلگرمی زلزله زدگان شد تاکیدی بود بر توجه به مردم این مناطق و نوسازی و بازسازی مناطقی که بر اثر زلزله تخریب و یا آسیب دیده اند.

رئیس شورای عالی استانها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری این اجلاس به لحاظ کمی و کیفی در نوع خود کم نظیر بود و برگزاری آن در ایران دستاورد بزرگی برای کشور، منطقه و کشورهای مستقل داشت.

چمران در عین حال افزود: مقام معظم رهبری سخنانی را در اجلاس مطرح کردند که می تواند چراغ راه جنبش در ادامه مسیر باشد.

وی همچنین به برخی مناسبت ها در شهریور اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور را که منجر به شهادت شهیدان رجائی و باهنر شد، گرامی داشت.

کد خبر 183712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز