چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوکیا اولین تلفن هوشمندش را که با نسخه جدید ویندوز کار می‌کند، را در نیویورک به نمایش گذاشت.

nokia

به گزارش آسوشیتدپرس تلفن همراه جدید شرکت نوکیا با نام لومیا 920 با ویندوز فون 8 کار می‌کند. لنز دوربین این تلفن به تثبیت‌کننده تصویر مجهز است تا لرزش دست عکسبردار را خنثی کند و در نتیجه تصاویر واضح‌تری در نور کم و ویدئوهای صافتری به دست آید. این تلفن جدید می‌تواند بدون سیم رابط با یک پایه بدون سیم شارژ شود.

نوکیو همچنین یک تلفن ارزان‌تر در حد میانه به نام لومیا 820 را هم به نمایش گذاشت. این تلفن لنزهای خاص دوربین مدل قبلی را ندارد، اما قاب آن دارای رنگ‌های گوناگون است و می‌توان آن را عوض کرد.

استفن فلاپ، مدیر نوکیا گفت تلفن‌های جدید در فصل چهارم سال میلادی در "بازارهای معین" به فروش خواهند رسید. او درباره قیمت این دوربین‌ها یا اوپراتورهای آمریکایی که آن را عرضه خواهند کرد، اظهار نظری نکرد. اما شرکت‌های AT&T و T-Mobile آمریکا پیش از این تلفن‌های لومیا را می‌فروخته‌اند.

با وجود عرضه این تلفن‌ها، ظاهرا سرمایه‌گذاران انتظارات بیشتری از این مدل‌های جدید را داشتند، چرا که سهام نوکیا در معاملات بعدازظهر چهارشنبه 5 سپتامبر  در نیویورک 11 درصد سقوط کرد.

نوکیا در سال‌های اخیر بازار فروش تلفن‌های همراه را از دست داده است و سهم آن در بازار جهانی از 40 درصد در سال 2008 به 29 درصد در سال 2011 کاهش یافت و انتظار می‌رود در سال جاری کاهش بیشتری هم پیدا کند.

برای مایکروسافت، اتحاد با نوکیا بهترین گزینه برای تسلط دوباره بر بازار تلفن‌های هوشمند است که در حال حاضر  تحت کنترل آیفون شرکت اپل و تلفن‌هایی است که از سیستم آندروئید شرکت گوگل استفاده می‌کنند.

کد خبر 183696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز