همشهری آنلاین: دبیرکل و قائم مقام جامعه اسلامی دانشگاهیان اعلام کردند که جامعه اسلامی دانشگاهیان در عرصه انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای شهر فعالانه‌تر از انتخابات‌های پیشین ظاهر می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، «علی عباسپور تهرانی فرد» دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در سی و چهارمین نشست سراسری جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، اوضاع سیاسی کشور را حساس خواند و با تأکید بر ضرروت وحدت و همدلی گفت: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در انتخابات ریاست جمهوری آتی و شورای شهر حضور فعال‌تری خواهد داشت. دانشگاهیان کشور طیف گسترده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در بسترهای مدیریتی کشور دارند و امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر شاهد حضور اثرگذار شخصیت‌های دانشگاهی باشیم.

«محمدمهدی مظاهری» قائم مقام جامعه اسلامی دانشگاهیان نیز با اشاره به مشکلات موجود درباره فعالیت احزاب در کشور، تشکیل اتاق فکر خانه احزاب را ضروری دانست و گفت: ضرورت عضویت نخبگان علمی و دانشگاهی در جامعه اسلامی دانشگاهیان و فراگیرتر شدن اعضای جوان جامعه در دانشگاه‌ها باید مورد توجه این دوره از فعالیت این تشکل باشد.

بر طبق این گزارش، سی و چهارمین نشست سراسری جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران که در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های عضو جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در مشهد مقدس برگزار شده، با بیانیه‌‌ای 12 بندی خاتمه یافت که مشروح آن به شرح زیر است:

1- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با تاکید بر پاسداشت و تبیین هر چه بیشتر افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و ضرورت ترویج آن در جامعه به ویژه محافل علمی و دانشگاهی کشور را یادآور شده و نیز تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را تعالی‌بخش و وحدت‌آفرین در جامعه می‌داند.

2- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، نامگذاری مدبرانه سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز طرح اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب را اقدامی حکیمانه قلمداد کرده و بر اجرایی شدن آن در تمام سطوح تاکید دارد.

3- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران اصلاح هرم هیات علمی و استاندارد نمودن آن با دانشگاه‌های معتبر دنیا را ضروری دانسته و نیز توجه جدی به منزلت اجتماعی و معیشتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شور را لازمه پیشرفت علمی، معنوی و اخلاقی جامع قلمداد می‌کند.

4- با نظر به اهمیت سند چشم‌انداز توسعه بیست ساله به عنوان نقطه تحول در نظام مدیریت کلان کشور و تاکید بر عنصر فرهنگ و علم در این سند امید داریم که نخبگان کشور در فضای نوین ترسیم شده توانمندی‌های خود را برای تداوم پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی و نیز ارائه الگوی نوین در تولید علم و فرهنگ بکار گیرند.

5- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با تاکید بر اجرای عملی و صحیح اصل 44 قانون اساسی، اجرایی شدن این اصل مهم را راهکاری مناسب برای بهبود تحول اقتصادی و ایجاد توسعه پایدار دانسته و بر این باور است که اصل 44 نه فقط واگذاری بلکه زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است. در این مسیر بایستی همراه با نظارت بر چگونگی واگذاری‌ها و نیز با لحاظ توانمندی‌های بخش خصوصی این امر مهم تبیین و پیگیری گردد.

6- بالندگی و پویایی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان دو نهاد مهم و اثرگذار عاملی برای تداوم انقلاب اسلامی و تعالی اخلاق و دین در جامعه است. در این مسیر بر هم‌اندیشی و گسترش گفتمان‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی میان این دو نهاد علمی- دینی تاکید داریم.

7- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با اعلام حمایت مجدد از حقوق هسته‌ای ایران در حفظ چرخه کامل سوخت هسته‌ای، اصل مذاکره و گسترش دیپلماسی چند جانبه را عامل مهم برای برون رفت از چالش‌های موجود با گروه 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌داند.

8- یکی از نمادهای حضور ملت ایران در انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای شهر، شرکت آگاهانه، پرشور و اخلاق‌مدار در این صحنه ملی و انجام تکلیف الهی است. باید در این مسیر رفتار خردمندانه و قانونمند احزاب و دستگاه‌های ذی‌صلاح کشور در امر انتخابات، فضای جامعه به نماد مردم‌سالاری دینی و شایسته‌سالاری مبدل گردد.

9- با تاکید بر تقویت و توسعه فرهنگ عفاف و پوشش، ارتقای فرهنگ اسلامی - ایرانی در فضای دانشگاه‌ها را در راستای طرح اسلامی شدن دانشگاه دانسته و از تشکیل کارگروه‌هایی با عضویت مدیران فرهنگی، استادان و دانشجویان بر اساس مقتضیات بومی و منطقه‌ای در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب در زمینه عفاف و حجاب استقبال می‌کنیم.

10- خیزش‌های اخیر در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا را نتیجه گسترش انوار انقلاب اسلامی و نیز اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره) دانسته و ضمن یادآوری لزوم تحرک بیشتر دیپلماسی منطقه‌ای ایران در راستای حمایت از مطالبات مردمی - اسلامی، نسبت به تلاش‌های غرب و اسراییل برای انحراف در اصول این انقلاب‌ها و ایجاد اختلافات قومی - دینی در میان کشورهای مسلمان هشدار می‌دهیم.

11- با محکوم نمودن دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه از رویکرد آشتی ملی و گفتگوهای راه حل (سوری - سوری) برای بازگشت آرامش به این کشور حمایت کرده و ادامه تجهیز معارضین از طرف غرب و برخی از کشورهای عربی را، در راستای تضعیف محور مقاومت در منطقه می‌دانیم.

12- شانزدهمین نشست اجلاس غیر متعهدها در تهران و حضور سران عالی رتبه اعضای جنبش را گام بلندی برای ارتقای اثرگذاری قدرت نرم در عرصه منطقه‌ای و جهانی دانسته و گسترش دیپلماسی علمی و عمومی از سوی این نهاد بین‌المللی را مسیر مناسب برای شکستن تحریم های ظالمانه و خنثی‌سازی توطئه غرب و اسراییل برای آتش‌افروزی جدید در منطقه می‌دانیم.

کد خبر 183577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز