همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم درباره روند اصلاح قانون انتخابات گفت: برای بررسی قوانین انتخابات ریاست جمهوری منتظر اعلام سیاست‌های کلی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم. تا آن سیاست‌های کلی ابلاغ نشود طبیعتاً بررسی کامل بر روی قانون انتخابات قطعاً انجام نمی‌شود.

«محمدجواد کولیوند» در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این خبر گفت: اگر سیاست‌های کلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شود، پس از آن باید منتظر لایحه دولت باشیم تا ببینیم وزارت کشور و دولت روی این سیاست‌های کلی چه پیش‌بینی و بررسی‌هایی انجام می‌دهند. در ادامه، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم بررسی‌هایش را شروع کند و بحث اصلاح قانون انتخابات را به یک جایی برساند.

وی افزود: اگر سیاست‌های کلی تا انتخابات ریاست جمهوری آتی به هر دلیلی نرسد و ابلاغ آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی طول بکشد؛ طبیعتاً سه، چهار بند قانون انتخابات اعم از بحث سن کاندیداها، مدرک تحصیلی آنها و مقررات مربوط به تبلیغات باید اصلاح شود.

کولیوند از برگزاری جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برای بحث بر روی اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این جلسه اثرگذار و تقریباً تعیین‌کننده است که بر اساس آن جلو برویم. این جلسه بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه جلسه نمایندگان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در صحن مجمع برگزار می‌شود یا در کمیسیون‌ تخصصی، گفت: الآن بحث بر روی سیاست‌های کلی انتخابات در کمیسیون بررسی لوایح مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است لذا با آنها جلسه خواهیم داشت.

کد خبر 182826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز