سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: شرکت سیمانتک می‌گوید بیشتر هکرها و حملات غیر مجاز به کامپیوترهای کاربران، از آمریکا بوده و در واقع حلقه‌های جرایم اینترنتی از این کشور نشات می‌گیرد.

 به گزارش آسوشیتدپرس از سن‌خوزه کالیفرنیا، زندگی این مجرمان اینترنتی در آمریکا به نوعی دنیای زیر زمینی تشبیه شده که با استفاده از باج‌گیری‌های اینترنتی و جرایم سایبر زندگی جدیدی برای خود ایجاد کرده‌اند. رقابت بین آنها به حدی بالا گرفته که قیمت اطلاعات دزدیده شده روز به روز کاهش می‌یابد (یکی از روش‌های کسب درآمد در بین هکرها، دزدیدن اطلاعات مالی کاربران و درخواست پول برای بازگرداندن آنهاست). افزایش تعداد هکرها در آمریکا باعث شده تا دزدی اطلاعات مالی و بازگرداندن آنها در ازای پول، امری طبیعی شود و به دلیل تعداد زیاد هکرها، قیمت این‌کار در حال کاهش است.

بنابر این گزارش، اخاذی‌های یک دلاری نیز در این کشور رواج یافته که معمولا مربوط به قفل کردن کارت‌های اعتباری و از کار انداختن آنهاست.
محققان سیمانتک،  بزرگترین شرکت امنیت نرم‌افزاری در جهان،‌ یک سوم حمله‌های اینترنتی به کامپیوترها در شش ماهه دوم سال 2006 را از کامپیوترهای آمریکائی‌ها  دانسته‌اند. این حجم از حمله‌ها، باعث شده که آمریکا پس از چین در مقام اول حمله‌های اینترنتی، پخش کرم‌های اینترنتی و دیگر خلاف‌های اینترنتی قرار گیرد. چین با ده درصد در مقام دوم و آلمان با هفت درصد در مقام بعدی است.

همچنین آمریکائی‌ها در زمینه شبکه‌های‌ "بات" نیز فعالیت دارند. "بات" ، در اختیار گرفتن کنترل کامپیوتر کاربران بدون اطلاع آنها  و سوء استفاده از نام و امکانات آنهاست. با این روش و بدون اطلاع صاحب کامپیوتر، هکرها اقدام به فعالیت غیر مجاز و هک کردن کامپیوترهای دیگر نموده یا با استفاده از ایمیل کاربر ، اقدام به ارسال پیام به نام او برای افرادی که مشخصاتشان در دفتر تلفن است، می‌نمایند.
سیمانتک در گزارش خود آمریکا را خانه و مامن "سرورهای اقتصاد زیر زمینی" نامیده است. اقتصاد زیر زمینی در اینترنت در واقع همان هک کردن و سوء استفاده از کامپیوتر و اطلاعات کاربران به هر نحو است.

این اولین بار است که شرکت معتبری مانند سیمانتک اقدام به انتشار چنین گزارشی کرده و صراحتا اعلام می‌دارد حمله‌های اینترنتی از چه کشورهایی نشات گرفته است.

این تحقیق در میان 120 میلیون کاربری که نرم‌افزار ضد ویروس سیمانتک بر روی آنها نصب شده است، انجام گرفته است. این شرکت همچنین دو میلیون کاربر ایمیل نیز دارد که مدیریت نامه‌های آنها را بر عهده  دارد.
حمله‌های "بات" در سال 2006 با 29 درصد رشد در صدر قرار گرفت و نشان از تمایل هکرها به این روش دارد.

همچنین نرم‌افزار اینترنت اکسپلورر ( IE) شرکت مایکروسافت هدف 77 درصد از هکرها بوده و در بین نمایشگرهای اینترنت، رتبه اول هدف بودن را داشته است.
همچنین کارشناسان این شرکت، پیش‌بینی می‌کنند هدف بعدی تمام حمله‌ها  به سمت سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، ویندوز ویستا خواهد بود که مورد هدف همه خواهد بود.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 18354

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز