همشهری‌آنلاین: اسامی حائزین شرایط دعوت به مصاحبه 59 رشته دوره دکتری تخصصی با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ دکتر ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه ای با اعلام این مطلب افزود: از 59 رشته اعلام شده تعداد 6 رشته از گروه دامپزشکی، تعداد 13 رشته از گروه فنی و مهندسی،تعداد 10 رشته ازگروه علوم پایه،تعداد 21 رشته از گروه علوم انسانی، تعداد 9 رشته از گروه کشاورزی می باشدکه از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون به آدرس WWW.AZMOON.NET در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

اقبالی با بیان اینکه تاکنون مصاحبه 100 رشته در دوره دکتری تخصصی انجام شده است اعلام کرد: اسامی داوطلبان حائز شرایط مصاحبه سایر رشته ها نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه علمی انجام می شود و پس از آزمون کتبی بر اساس ظرفیت پذیرش هر رشته تعدادی از داوطلبان حائز شرایط با اولویت نمره کتبی به مصاحبه علمی دعوت می شوند. و پذیرفته شدگان نهایی از میان افراد مصاحبه شده با بالاترین امتیاز انتخاب می شوند. همچنین متقاضیان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون نیز ابتدا بر اساس امتیازات حاصل از معدل ،نمره پایان نامه و تولیدات علمی رتبه بندی و سپس تعدادی از داوطلبان با توجه به ظرفیت پذیرش و با اولویت امتیاز ات به مصاحبه علمی دعوت شده و پذیرش نهایی با توجه به امتیاز نهایی هر داوطلب انجام می شود .

اقبالی با اشاره به اینکه تاکنون نتایج دعوت به مصاحبه 164 رشته اعلام شده است افزود :نتایج نهایی پذیرفته شدگان آخر شهریور ماه اعلام می گردد.

آزمون دکتری تخصصی سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در 182 رشته و با شرکت بیش از 38 هزار نفر برگزار شده است که نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

کد خبر 182896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز