همزمان با برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم‌تعهد در تهران که قرار است با حضور حدود هفت‌هزار مهمان خارجی در کشور ادامه داشته باشد ستاد برگزاری این اجلاس بسته‌هایی را برای اهدا به سران کشورهای جنبش عدم‌تعهد خریداری کرده است که اقلامی از صنایع‌دستی ایران نیز در آن وجود دارد.

صنایع دستی

درحالی‌که برخی خبرها از وجود اقلامی چون فرش کاشان، خاتم‌کاری و میناکاری و دیگر اقلام صنایع‌دستی ایران در بسته‌های اهدایی به سران کشورهای اسلامی شنیده می‌شود معاون صنایع‌دستی کشور به روزنامه همشهری می‌گوید که از محتوای هدایای خریداری شده از صنایع‌دستی کشور برای اهدا به سران کشورهای عدم‌تعهد خبر ندارد. خبر خرید بسته‌های حاوی صنایع‌دستی مخصوص سران کشورهای جنبش عدم‌تعهد که به تهران سفر می‌کنند در حالی شنیده شده است که معاون صنایع‌دستی کشور تنها از خرید آنها خبر دارد ولی می‌گوید که هیچ اطلاعی از اقلام صنایع‌دستی خریداری شده که قرار است به مهمانان خارجی اهدا شود ندارد. محمدحسن صالحی مرام معاون صنایع‌دستی کشور پیش‌تر در جمع خبرنگاران گفته بود که برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه اجلاس کشورهای جنبش عدم‌تعهد در تهران نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.

صالحی مرام همچنین در گفت‌وگوی خود با روزنامه همشهری با اشاره به اینکه هنوز مبلغ مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی پرداخت نشده، گفت: به‌رغم آنکه هنوز اعتباری برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی پرداخت نشده است ولی نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در برج میلاد پذیرای مهمانان خارجی هستند و صنایع‌دستی ایران در برابر دید مهمانان قرار دارد. به گفته وی، غرفه‌های ویژه صنایع‌دستی ایران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز برپا شده است. وی گفت که معاونت صنایع‌دستی کشور موفق به ایجاد غرفه معرفی صنایع‌دستی کشور در محل برگزاری اجلاس نشده است.

معاون صنایع‌دستی کشور البته از انتشار کاتالوگ ویژه برای معرفی صنایع‌دستی ایران به‌منظور اهدا به سران و مهمانان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و گفت: کاتالوگ صنایع‌دستی به چهار زبان ترجمه شده و در اختیار مهمانان اجلاس قرار می‌گیرد. صالحی مرام افزود: نهاد ریاست‌جمهوری نیز هدایایی از صنایع‌دستی کشور خریداری کرده و در اختیار سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها قرار می‌دهد. تماس‌های مکرر همشهری با مسئولان ستاد برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران و رئیس اتحادیه سراسری صنایع‌دستی کشور و بخش هدایای اجلاس به‌منظور اطلاع کامل از اقلام صنایع‌دستی که قرار است در بسته‌های ویژه به سران کشورهای جنبش عدم‌تعهد ارائه شود به نتیجه نرسید.

برخی خبرهای غیررسمی از ارزش ده میلیون تومانی بسته‌های صنایع‌دستی خریداری شده به‌منظور اهدا به سران کشورهای عدم تعهد خبر می‌دهند که به گفته مسئولان صنایع‌دستی درصورتی که این میزان صنایع‌دستی در کشور برای اهدا به مهمانان خریداری شده باشد اتفاق خوبی برای صنایع‌دستی کشور است.

کد خبر 182363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز