همشهری آنلاین: مقامات نیویورک اعلام کردند تیراندازی در نزدیکی ساختمان امپایر استیت چند کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

Empire State

empire-state

منابع خبری محلی اعلام کرده اند صدای تیر اندازی قبل از ساعت 9 صبح جمعه به وقت محلی در این محل شنیده شده است و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرده که فرد تیر انداز کشته شده است. بی بی سی تعداد کشته شدگان را 4 و سی ان ان دو نفر اعلام کردند.

ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) یک بُرج ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در طول سال‌ها به یکی از «نمادهای کلان‌شهر نیویورک» تبدیل شده است. برج امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و تا پیش از ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، بلندترین آسمان‌خراش در جهان محسوب می‌شد.

عامل تیراندازی که بود؟

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار عامل تیراندازی در شهر نیویورک را کارمند اخراجی شرکتی معرفی کرد که احتمال دارد قصد داشته با این اقدام به نوعی انتقام گیری کند.

«کریم لبهور» در این باره گفت: آنچنان که شاهدان ماجرای تیراندازی می‌گویند، علت اصلی آن در ابتدا مشاجره لفظی میان تیرانداز و فرد دیگری بوده که پس از مدت کوتاهی به تیراندازی خونین تبدیل شده است.

وی گفت: فرد مهاجم توسط تیراندازی مستقیم نیروهای پلیس کشته شد اما مقامات امنیتی هنوز هیچ خبری درباره هویت وی منتشر نکرده‌اند.

این خبرنگار گفت: علاوه بر فرد مهاجم، فردی دیگر نیز کشته و نه نفر دیگر زخمی شدند اما این آمار موقتی است.

خبرنگار فرانس بیست و چهار که بطور زنده از محل تیراندازی گزارش می‌داد،گفت: جسد فرد مهاجم هنوز در محل حادثه قرار دارد اما نیروهای پلیس اجازه نمی دهند کسی به وی نزدیک شود.

قرار است شهردار شهر نیویورک تا ساعات آینده در نشستی خبری درباره تیراندازی امروز این شهر سخنرانی کند.

شهردار شهر نیوریورک یکی از مقامات آمریکایی است که پس از ماجرای تیراندازی خونین اخیر این شهر، تشدید قوانین فروش و حمل سلاح در ایالت نیویورک را خواستار شده بود

کد خبر 182072
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز