همشهری‌آنلاین: صنعت ساختمان و مستغلات در اتحادیه اروپا یکی از بخش‌های اقتصاد است که از رکود سال 2008 تا کنون شاهد یکی از مهلک‌ترین ضربات ناشی از بحران مالی بوده است.

eu housing

با توجه به اینکه این بخش از اقتصاد، مولد بیش از چهل میلیون فرصت شغلی بوده و ده درصد از تولید ناخالص اتحادیه اروپا را تامین می کند، اتحادیه با اعضا وارد مذاکره شده است تا ببیند چه مقدار از بودجه یکصد و بیست میلیاردی طرح رشد اخیر باید به احیای پروژه های ساختمانی اختصاص یابد.

آنتونیو تایانی معاون کمیسیون اروپا در امورمربوط به صنایع می گوید: "صحبت از مبلغ در اینجا مشکل است. صنایع ساختمانی ده درصد تولید ناخالص اتحادیه اروپا را تولید می کنند و فکر می کنم باید ده درصد این بودجه هم به آن تعلق بگیرد. این صنعتی است که اگر نیاز به کمک داشته باشد، باید برایش کار کرد."

یکی از نظرات مطرح شده، تمرکز بروی مدرنیزه کردن سیستم سوخت و مصرف انرژی در ساختمانهاست که نمونه آن اداره مرکزی پلیس بلژیک است که در دهه شصت بنا شده است. اما شرکتهای ساختمانی می گویند اعتبار مالی لازم برای اینگونه کار باید از طرف اتحادیه اروپا تامین شود.

فرانک فارادی، نماینده فدراسیون صنایع ساختمانی می گوید: "در بسیاری از کشورها، شرکتها در حال ورشکستگی هستند زیرا نمی توانند وام لازم را از بانکها تامین کنند."

گزارشگر یورونیوز می گوید: "طرحهای کوچک و متوسط در این صنایع، حمایت دولتها حکم ویتامینی را دارد که اربابان صنایع آن را می پذیرند اما این در مقابل اعتباری که برای جهش صنایع ساختمانی و شرکتها و افراد دخیل در آن لازم است، ناچیز است."

کد خبر 182058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز