همشهری‌آنلاین: فعالان روند توسعه پایدار در اروپا، در بروکسل عرضحالی با یکصد هزار امضاء به پارلمان اروپا تسلیم کردند که در آن خواهان قوانینی شده‌اند که از معاملات بانک‌ها و سوداگران بروی مواد غذایی که موجب افزایش مجازی بهای آنها می‌شود، جلوگیری کند.

food speculation

یکی از اعضای سازمان موسوم به دوستان کره زمین در اروپا می‌گوید: "ما باید تمام معاملات محرمانه‌ای که در جریان است، متوقف کنیم. مقامات ناظر باید روزانه به همه اطلاعات دسترسی داشته باشند. مقدار سهامی که سوداگران می توانند داشته باشند باید محدود شود".

کمیته نظارت بر امور مالی پارلمان اروپا به اقداماتی رای داده است که برخی از این تقاضاها را در بر می‌گیرد. برخی از این اقدامات از توافق‌هایی سرچشمه گرفته که در کنفرانس سران گروه بیست دست یافته شد.

یکی از دست اندرکاران این اقدام در پارلمان اروپا می‌گوید: "در حالیکه آمریکا بروی ترتیب این توافقها کار می‌کند، کشورهای آسیایی به تعهداتشان عمل نکرده‌اند. امیدواریم این پیام را به جهان برسانیم که اروپا به وعده‌هایش عمل می کند".

گزارشگر یورونیوز در بروکسل می‌گوید: "گروه کاری پارلمان اذعان داشته است که که تعداد دو هزار پیشنهاد برای ترمیم قانون در این مورد دریافت داشته است که توافق بر سر اقدامات لازم را دشوار می کند. در حال حاضر، در شورای اروپا هم گفتگو بر سر ترمیم قانون در جریان است".

کد خبر 186004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز