همشهری‌آنلاین: جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه هری پاتر امسال نیز در فهرست پرقدرت ترین زنان جهان سال 2012 که از سوی مجله فوربز منتشر شده جای دارد.

rowling

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، در این فهرست که مثل سال پیش آنگلا مرکل صدراعظم آلمان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده، خانم رولینگ که با خبر انتشار نخستین کتاب بزرگسال خود همچنان در خبرها مطرح بود، از جایگاه 85 برخوردار شده است.

مکان دوم این فهرست از آن هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا شد و مکان سوم نیز به دیلما روسف رییس جمهور برزیل اختصاص یافته است.

رولینگ تنها زن نویسنده این فهرست است. البته نام تینا براون روزنامه نگار از نیوزویک، آنا وینتور سردبیر مجله ووگ، آریانا هافینگتون سردبیر گروه هافینگتون پست نیز در این فهرست به چشم می خورد.

خانم رولینگ متولد 1965 است و بیش ار 400 میلیون نسخه از «هری پاتر» را در سراسر جهان به فروش رسانده است. او سال 2008 با 798 میلیون دلار دارایی در مکان دوازدهم ثروتمندترین زنان بریتانیا قرار گرفت و سال 2007 مجله فوربز او را در مکان 48 از فهرست پرقدرت ترین زنان جهان جای داد. سال 2010 رولینگ به عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد

کد خبر 182045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز