پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

علی مولوی: انگار دلت برای یک نفر تنگ شده باشد. انگار بخواهی از سلامتی کسی با خبر شوی.

انگار که یک دوست صمیمی را گم کرده باشی؛ همان هری پاتر خودمان!
خیلی‌ها فکر می‌کردند هری پاتر تمام شده است. اما آیا واقعاً هری پاتر تمام شد؟ با چاپ آخرین کتابش یعنی «هری پاتر و هدایای مرگ»، پرونده هری پاتر و حدود ده سال سلطه بر افکار طرفدارانش در کشور‌های مختلف تمام شد؟
 
دلمان برایش تنگ شده بود. دیگر نگران ماجراهایش نبودیم. دیگر نگران لرد ولدمورت نبودیم. خیالمان از بابت هری، که این آخری‌ها خانواده‌دار هم شده بود و بچه‌های قد و نیم قد داشت، راحت شده بود. برای همین دیگر دنبال خبرهای هری پاتری نبودیم. نه اینکه خبری نبوده باشد؛ ما انگار دیگر دنبالش نبودیم! وگرنه سری که به اینترنت بزنیم، می‌بینیم که هنوز هم، همه جا حرف هری پاتر است. هنوز هم جی.کی.رولینگ آب می‌خورد، همه دنیا می‌فهمند. هنوز هم دنیا به کام هری پاتر است!

حتی جالب است بدانید هری پاتر تمام نشده است! صدها نوجوان در سراسر جهان، وقتی کتاب هفتم را خواندند و از سرانجام هری راضی نشدند، دست به قلم شدند و خودشان آن‌جوری که دوست داشتند، کتاب هفتم را نوشتند؛ در همه جای دنیا، حتی ایران خودمان!
طرفداران هری پاتر که از همه زندگی‌شان می‌گذشتند تا از ماجرای کتاب هفتم با خبر شوند، خیلی از کتاب راضی نبودند و بر عکس جی.کی. رولینگ که گفته بود کتاب هفتم محبوب‌ترین کتابش است، کتاب محبوبشان نبود. حتی کتاب‌های حاشیه‌ای هری پاتر مثل «داستان‌های بیدل شاعر»، «فرهنگ هری پاتر»، «تاریخچه کوئیدیچ» یا «جانوران شگفت‌انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم؟» هم نتوانست آنها را راضی کند.

همین اتفاق‌ها باعث شد فیلم‌های هری پاتر محبوب‌تر از قبل شوند. خصوصاً که از فیلم پنجم به بعد قرار شد همه فیلم‌ها را «دیوید یِتس» بسازد که همه از کارش در فیلم «هری پاتر و فرقه ققنوس» راضی بودند و این فیلم را به عنوان بهترین فیلم هری پاتر انتخاب کردند. حالا هم که فیلم ششم یعنی «هری پاتر و شاهزاده نیمه‌اصیل» در بیشتر کشور‌های دنیا اکران شده است، انگار به روزهایی از گذشته خود برگشتیم. آن روزها که همه جا فقط هری پاتر بود؛ هری پاتر و دیگر هیچ!

تصویرهای فیلم «هری پاتر و شاهزاده نیمه‌اصیل»، هدیه دوچرخه است به طرفداران هری پاتر!

هری پاتر (دانیل رادکلیف) و پروفسور مینروا مک‌گاناگال (مگی اسمیت)

جینی ویزلی (بونی رایت) و هری پاتر (دانیل رادکلیف) در زمین کوئیدیچ هاگوارتز

هرمیون گرینجر (اما واتسون)

رون ویزلی (روپرت گرینت)، دروازه‌بان جدید تیم گریفیندور

تام ریدل61 ساله (فرانک دی‌لین)

هری پاتر (دانیل رادکلیف) و پروفسور آلبوس دامبلدور (مایکل گمبون) در مترو

رون ویزلی (روپرت گرینت)

جینی ویزلی (بونی رایت)

مینروا مک‌گاناگال (مگی اسمیت)

هری پاتر (دانیل رادکلیف)

دراکو مالفوی (تام فلتون)

هری پاتر (دانیل رادکلیف) و پروفسور آلبوس دامبلدور (مایکل گمبون)

تام ریدل 11 ساله (هیرو فینس-تیفین) در یتیم‌خانه

پروفسور سوروس اسنیپ (آلن ریکمن) در کنار کلبه آتش‌گرفته هاگرید

پروفسور آلبوس دامبلدور (مایکل گمبون)

یکی از پوسترهای فیلم «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل»

طرح جلد کتاب «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل»

پسری که زنده ماند

اما نشد! یا لااقل هنوز تمام نشده. لااقل تا سال 2011 که فیلم بخش دوم کتاب هفتم اکران شود، هری پاتر تمام نمی‌شود و هنوز در تمام نشریه‌های سینمایی و نوجوانان دنیا و برنامه‌های تلویزیونی، جای خودش را دارد و هنوز می‌توان گفت: «هری پاتر، پسری که زنده ماند!»

تب هری‌ پاتری!

هنوز هم، هر روز وسایل هری پاتری در دنیا ساخته می‌شوند؛ از انواع مجسمه شخصیت‌های هری پاتر بگیرید تا لیوان، کیف، روتختی، حوله، کلاه و لباس!

حتی این روزها، چوب جادو، جاروی پرنده، گوی زرین، ردا، شنل یا کلاه جادوگری هم پیدا می‌شود! انگارطرفداران هری پاتر هنوز سر حرفشان مانده‌اند و حتی بعد از تمام شدن تب کتاب‌های هری پاتر هم هری پاتری هستند، برای همیشه!

اما آیا واقعاً بیست سال بعد هم هنوز تب هری پاتر داریم؟

کد خبر 86301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز