سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خشکی و گرمای زیاد در قاره سبز علاوه بر ناراحتی شهروندان، بر تولیدات کشاوزی، خصوصا در اروپای شرقی و منطقه بالکان نیز تاثیر سوء گذاشته است.

خشکسالی

به گزارش یورونیوز، انتظار می‌رود بدنبال خشکی آب و هوا در اروپا و نیز در آمریکا، بازار محصولات کشاورزی خصوصا دانه‌های گیاهی را با افزایش تقاضا روبرو کند.

اما در اروپا و در رومانی، گرمای شدید صد‌ها هکتار مزارع گندم، آفتاب گردان و ذرت را آنقدر خشکانده که قابل مصرف نیستند.

کشاورزی رومانیایی می‌گوید: با مشکل بزرگی دست به گریبانیم، اگر دولت چنانکه در کشورهای غربی مثل فرانسه و آلمان معمول است حمایتمان نکند نمی‌دانیم چه کار خواهیم کرد. با وضع موجود نمی‌دانیم آیا برای فصل کاشتی دیگر دانۀ کافی خواهیم داشت یا نه؟

در منطقه بالکان علاوه بر بوسنی، کم آبی رودخانه‌ها و گرمای شدید در اسلوونی به صد هزار هکتار اراضی کشاورزی صدمه زده است.

زنی در لوبلیانا، پایتخت، که فروشنده سبزیجات است می‌گوید: در روزهای گرم مشتریان زیاد نیستند. بعضی‌ها هنوز در تعطیلات هستند و خوش می‌گذرانند، بخاطر خشکی، محصولات کم شده است، ببینیم چه می‌شود. احتمالا درآمدمان بیش از یک سوم گذشته نخواهد بود.

علاوه بر جزایر قناری اسپانیا که گرمی هوا باعث ادامه یافتن آتش سوزی عمدی بمدت دو هفته شد، خشکی آب و هوا تولیدات کشاورزی و جنگلهای ایتالیا را نیز تهدید می‌کند.

more  آتش‌سوزی در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه همچنان ادامه دارد  

آتش نشانان ایتالیا تنها در روز دوشنبه ۱۲۷ مورد گزارش آتش سوزی بزرگ و کوچک دریافت کردند و برای مهار آتش سوزی روز سختی داشتند.

در برخی از شهرهای ایتالیا گرمی هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 181800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز