همشهری‌آنلاین: آتش سوزی در جنگل‌ها و اراضی کشاورزی کشورهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا همچنان ادامه دارد و رو به پیشروی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، بر اثر آتش سوزی مهیب در اسپانیا که وزش باد شدید و افزایش دما یکی از علل گسترش آن اعلام شده است، هفده هزار هکتار زمین زراعی کشاورزی این کشور بطور کلی تخریب شده و بیش از شش نفر جان خود را از دست داده‌اند. [آتش سوزی‌های گسترده در جنوب اروپا]

بر اثر شدت این آتش سوزی بیش از یک هزار و پانصد نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند. در سایر کشورهای اروپای جنوبی نیز آتش سوزی موجب تخریب هزاران هکتار از زمینهای کشاورزی شده است.

Fires still rage across southern Europe

آتش در مناطق مرکزی اسپانیا موجب آسیب دیدگی خطوط برق و قطع تردد قطار سریع السیر مادرید - بارسلون شد.

در منطقه ساردین ایتالیا، گرمای بیش از چهل و شش درجه سانتیگراد و وزش باد شدید موجب شده است تا آتش سوزی به سایر مناطق این کشور گسترش یابد. بیش از چهارصد مامور اطفاء حریق و نیروهای ارتش برای مهار این آتش سوزی بسیج شده‌اند.

در مناطقی از فرانسه آتش سوزی موجب تخریب دهها منزل مسکونی و زمین‌های زراعی کشاورزان شده است. هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده اما بسیاری معتقدند عمدی بوده است. اسپانیا در سالهای دو هزار و پنج و دو هزار و شش نیز شاهد آتش سوزیهای شدیدی بود که براثر آن صدها هکتار از اراضی جنگلی این کشور از بین رفت.

کد خبر 86126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز