گروه اقتصادی: سخنگوی اقتصادی دولت در تازه‌ترین اظهارنظر از ورود بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی به مبادی گمرکی کشور خبر داد و گفت: ازآنجایی که بخش دیگری از این اقلام نیز به‌زودی وارد کشور می‌شود، «دغدغه‌ای» برای تأمین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

شمس‌الدین حسینی خبر داده که از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواسته شده تا «دوره ذخیره کالاهای اساسی» را افزایش دهد. به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد تأکید کرد: براساس گزارش دریافتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم‌اکنون در حوزه تأمین کالاهای اساسی از محل خرید تولیدات داخلی و خرید از خارج به ذخیره مطمئن کالاهای اساسی رسیده‌ایم.

عرضه بدون وقفه کالاهای اساسی به بازار

خبر دیگر در حوزه تنظیم بازار اینکه مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هزینه انبارداری فولاد به‌زودی از سوی این سازمان افزایش می‌یابد، گفت: این اقدام به‌منظور جلوگیری از احتکار این کالا در انبارهای تولیدکنندگان صورت می‌گیرد. به گزارش مهر، محمدحسین مولاخواه گفت: به لحاظ موجودی ذخایر کالایی سیمان خاکستری، فولادخام، کاغذ و روغن‌نباتی‌خام نسبت به‌مدت مشابه‌ماه گذشته 50درصد افزایش یافته و موجودی مرغ نیز در انبارها از وضعیت قابل‌قبولی
برخوردار است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این راستا البته طرح‌های متعددی نیز از سوی این سازمان در حال اجراست که براساس آن بتوان شرایطی را فراهم کرد تا از احتکار کالا جلوگیری کرده و شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که انبارها موجودی خود را به‌موقع عرضه کرده و کمبود کالا در بازار احساس نشود.

کد خبر 181787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز