همشهری‌آنلاین: یک پایگاه خبری ترکیه‌ای با انتشار خبر کشته شدن یکی از سرکردگان ترک شبکه القاعده در شهر حلب دمشق فاش کرد که فرد ربوده شده در لبنان از افسران اطلاعاتی ترکیه است.

القاعده

فارس نوشت: پایگاه خبری "هاری یت" ترکیه در گزارشی تایید کرد عبدالقادر یغیت در حلب به هلاکت رسیده است.

پیش از این اطلاعاتی منتشر شده بود که از مرگ عبدالقادر یغیت تروریست ترک و یکی از سرکردگان القاعده در جریان درگیری با ارتش سوریه در شهر حلب حکایت داشت.

برپایه این گزارش، عبدالقادر یغیت یکی از مدیران اجرایی بلندپایه شبکه القاعده در ترکیه به شمار می رود که به همراه یک تروریست دیگر ترک به نام باکی یجیت به جرگه به اصطلاح "جهادی‌ها" که برای نبرد به سوریه آمده بودند، پیوست. باکی یجیت چند روز پیش در درگیری‌ها در شهر حلب کشته شد.

این پایگاه نوشت: عبدالقادر یغیت در حملات استانبول در سال 2003 میلادی که به کشته شدن 57 نفر و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، شرکت داشت.

پایگاه هاری یت همچنین نوشت: در جریان تحقیقات از تبعه ترک ربوده شده در لبنان و تماس داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در اجلاس سازمان همبستگی اسلامی در شهر مکه مکرمه روشن شد این فرد یکی از افسران دستگاه اطلاعات خارجی ترکیه است و به احتمال زیاد با درجه سرهنگی است که ترکیه اکنون همه هم و غم خود را برای آزادی وی و متقاعد کردن آل المقداد برای نکشتن این افسر ترک به عنوان اولین گروگان در صورت کشته شدن حسان المقداد، بکار گرفته است.

برپایه این گزارش، این تبعه ترک ربوده شده بیشترین نشست‌های خود را در سفارت ترکیه در بیروت برگزار می‌کرد بدون اینکه ماهیت ماموریت وی روشن باشد.

کد خبر 181568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز