همشهری‌آنلاین: جمال میرصادقی دو کتاب تازه را در انتظار انتشار دارد.

mirsadeghi

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میرصادقی می‌گوید، دو کتاب، یکی درباره‌ی داستان‌نویسی و دیگری یک رمان را از شش ماه پیش توسط نشر سخن برای دریافت مجوز نشر ارائه کرده است.

رمان «رهایی» تازه‌ترین اثر داستانی است که این نویسنده‌ی پیشکسوت نوشته است. این رمان ماجرای مردی است که برای انجام عمل جراحی قلب به انگلیس می‌رود، در آستانه‌ی انقلاب برمی‌گردد و اتفاق‌هایی برایش رخ می‌دهد. به نوعی بخش‌هایی از زندگی جمال میرصادقی در این کتاب بازتاب ‌دارد.

دیگر اثر این نویسنده، کتاب «زاویه دید در داستان» است. به گفته‌ی او، این اثر در داخل و خارج از ایران مانند ندارد و نخستین‌باری است که چنین کتابی و صرفا با رویکرد زاویه‌ی دید تألیف می‌شود. تجربه‌ی یک عمر داستان‌نویسی و همچنین بهره‌گیری از منابع انگلیسی درباره‌ی داستان و زاویه‌ی دید از جمله منابع میر‌صادقی در نگارش این کتاب است. نویسنده در این کتاب انواع زاویه‌های دید را با آوردن مثال‌هایی شرح داده‌ تا از رهگذر آن، مخاطب علاقه‌مند به داستان‌نویسی بتواند با زاویه‌های دید‌ گوناگون در داستان آشنا شود.

آخرین اثر منتشرشده از جمال میر‌صادقی، «راهنمای رمان‌نویسی» نام دارد که توسط نشر سخن منتشر شده است و به تکنیک‌ رمان‌نویسی می‌پردازد. به گفته‌ی مؤلف، برای اولین‌بار در ایران، چنین کتابی نوشته می‌شود. «راهنمای رمان‌نویسی» با توجه به منابع خارجی تألیف شده و در عین‌ حال با آن‌چه در رمان‌نویسی ایرانی معمول است، نیز مطابقت داده شده است

کد خبر 181324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز