همشهری آنلاین: دو تن از مراجع تقلید عالم تشیع به دنبال خسارت سنگینی که در پی زلزله اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی وارد شده است، اعلام کردند که مردم می‌توانند بخشی از وجوهات شرعی را به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر دوشنبه در ادامه تفسیر سوره احزاب که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به وقوع زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه این زلزله سبب شد جان عده‌ای از هموطنان ما گرفته شود و گروهی مجروح شدند و خانه‌های زیادی ویران شد و میدان آزمایشی برای مردم و دولت و مسئولان فراهم شد.

وی افزود: زمین‌لرزه‌اى که در آذربایجان عزیز رخ داد و جمعى از هموطنان ما را به کام مرگ فرو برد و یا مجروح ساخت و خانه‌هاى زیادى را ویران کرد موجب تأسف شدید شد. امیدواریم دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترمیم خرابى‌ها و نگهدارى آسیب‌دیدگان و نجات مجروحان اقدام نمایند و خیرین و نیکوکاران نیز در این راه کمک شایسته کنند تا از این طریق مرهمى بر دل‌هاى مجروح این عزیزان گذارده شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یک سوم وجوهات شرعیه خود براى این کار خداپسندانه استفاده کنند و إن‌شاءالله از برکات معنوى و الهى آن برخوردار شوند.

بر طبق این گزارش، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز در پی حادثه زلزله در منطقه شمال غرب کشور با صدور پیامی برای کسانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند ترفیع درجات و غفران الهی و برای مجروحان و مصدومان، شفای کامل را از خداوند متعال مسئلت کرد.

این مرجع تقلید، با یادآوری ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضیافت و غفران الهی، ضمن ابراز همدردی با مردم مصیبت‌دیده آذربایجان، تسکین آلام آنان را از خداوند متعال مسئلت داشته و از عموم مردم مسلمان ایران و آذربایجان به خصوص علما و روحانیون خواست تا به هر وسیله ممکن به کمک و یاری مردم زلزله‌زده بشتابند.

آیت الله صافی گلپایگانی در پی درخواست‌های مکرر مؤمنان، استفاده از ثلث سهم امام را برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی بلامانع دانست.

«آیت الله‌العظمی جعفر سبحانی» مرجع تقلید شیعیان نیز در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان زلزله استان آذربایجان شرقی، خواستار تسریع در رسیدگی به امور زلزله‌زدگان شد و تأکید کرد: ان‌شاءالله مسئولان محترم و مردم غیور و با ایمان منطقه و دیگر هموطنان عزیز در این ایام پر برکت و پر فضیلت به وظیفه اسلام و انسانی خود عمل خواهند کرد و که فرمود: «من أصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم».

کد خبر 181087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز