همشهری آنلاین: تیم مردان فرانسه با غلبه بر سوئد و تیم زنان نروژ با غلبه بر مونته‌نگرو مدال طلای هندبال المپیک را به گردن آویختند.

handball

تیم هندبال مردان فرانسه در فینال رقابت‌های هندبال المپیک موفق شد در حور 12 هزار تماشاگر با نتیجه بسیار نزدیک 22 بر 21 از سد تیم قدرتمند سوئد گذشته و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

تیم سوئد که رکورددار قهرمانی در اروپاست، باید برای طلای المپیک چهار سال دیگر نیز صبر کند. این تیم در المپیک‌های 1992، 1996 و 2000 مدال نقره را کسب کرده است.

رقابت‌های هندبال بانوان المپیک با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید و تیم هندبال نروژ موفق شد با شکست 26 بر 23 مونته‌نگرو از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون هندبال،‌ نروژی‌ها که مسابقات را با اقتدار گذشته شروع نکرده بودند، رفته رفته با انجام بازی‌های مقدماتی به انسجام خوبی دست پیدا نموده و در نهایت به فینال راه پیدا کردند.

در بازی نهایی هم در طول مدت بازی برتری خود را به مونته‌نگرویی نشان دادند که برای نخستین بار سر از فینال المپیک در آورده بود.

نروژ با این طلا ضمن دفاع از عنوان نخست دوره قبل در 2008 پکن به تاریخ بهترین‌های هندبال بانوان در المپیک نیز پیوست.

در بازی رده‌بندی هم کره جنوبی که به حق یکی از منسجم‌ترین تیم‌های این دوره بود، در یک بازی نفس‌گیر که با برگزاری دو وقت اضافه هم همراه بود، با نتیجه 31 بر 29 بازی را به اسپانیا واگذار کرد و چهارم شد.

کد خبر 180936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز