همشهری آنلاین: پرونده مسابقات والیبال مردان و زنان سی‌امین دوره بازی‌های المپیک بسته شد و در بخش مردان تیم‌های روسیه، برزیل و ایتالیا و در بخش زنان تیم‌های برزیل، ایالات متحده و ژاپن به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

volleyball

تیم ملی والیبال روسیه با شکست برزیل در دیدار نهایی المپیک 2012 لندن، مدال طلای والیبال مردان را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم‌های ملی والیبال روسیه و برزیل در دیدار نهایی مسابقات والیبال مردان المپیک به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان روسیه سه بر دو به پیروزی رسیدند.

والیبالیست‌های روسیه در این دیدار در حالی که ست‌های اول و دوم را با امتیازهای 25 بر 19 و 25 بر 20 به برزیل واگذار کرده بودند، در ست‌های سوم تا پنجم شگفتی آفریدند و به ترتیب با امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 22 و 15 بر 9 به پیروزی رسیدند تا کسب چهارمین عنوان قهرمانی مسابقات والیبال مردان المپیک را جشن بگیرند.

تیم ملی برزیل نیز که دو عنوان قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را در اختیار داشت، یک مدال نقره دیگر به پرونده افتخارات خود افزود. برزیل در 2008 پکن نیز با شکست در برابر آمریکا نایب قهرمان مسابقات والیبال المپیک شده بود.

روسیه که عنوان قهرمانی جهان را نیز یدک می‌کشد، در دوره گذشته المپیک (2008 پکن) موفق به کسب عنوان سومی و مدال برنز شده بود.

در دومین دیدار مرحله نهایی نیز تیم‌های بلغارستان و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ملی‌پوشان ایتالیا سه بر یک حریف خود را شکست داده و مدال برنز مسابقات را به دست آوردند.

تیم ایتالیا در ست دوم با امتیاز 25 بر 23 مغلوب بلغارستان شد اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسید تا به سومین مدال برنز خود در مسابقات والیبال مردان المپیک دست یابد.


ایالات متحده آرزو به دل ماند/ برزیل قهرمان والیبال زنان المپیک شد

تیم ملی والیبال زنان برزیل با شکست ایالات متحده در دیدار نهایی مسابقات والیبال المپیک 2012 لندن، برای دومین بار به عنوان قهرمانی این رشته ورزشی المپیک دست یافت.

در آخرین روز مسابقات والیبال زنان المپیک دو بازی برگزار شد که در دیدار نهایی این رقابت‌ها تیم‌های برزیل و ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند و با تکرار نتیجه بازی 2008 پکن، ایالات متحده مغلوب برزیل شد.

زنان والیبالیست برزیلی در حالی که در ست نخست با نتیجه ناباورانه 25 بر 11 مغلوب ایالات متحده شدند، در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 20 و 25 بر 17 از سد حریف گذشتند تا برای دومین بار مدال طلای والیبال زنان المپیک را از آن خود کنند.

تیم ملی والیبال زنان برزیل با کسب مدال طلای این دوره از مسابقات، دو عنوان قهرمانی و سه مدال برنز والیبال زنان المپیک را در تالار افتخارات خود ثبت کرد.

تیم ملی والیبال زنان ایالات متحده نیز با کسب عنوان دومی المپیک 2012 لندن، سومین مدال نقره خود در این مسابقات را از آن خود کرد تا جمع اندوخته‌های خود در این رشته ورزشی را به چهار مدال (سه نقره و یک برنز) برساند و همچنان در حسرت مقام قهرمانی این رقابت‌ها باقی بماند.

در دومین دیدار مرحله نهایی مسابقات والیبال زنان المپیک، دو نماینده قاره آسیا یعنی ژاپن و کره جنوبی برای کسب مقام سومی به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان ژاپن سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 22، 26 بر 24 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند.

تیم ملی والیبال زنان ژاپن که در 12 دوره گذشته مسابقات والیبال المپیک دو عنوان قهرمانی، دو مدال نقره و یک نشان برنز به دست آورده است، با کسب این مدال برنز، جمع اندوخته‌های خود از والیبال المپیک را به شش مدال رساند.

 

کد خبر 180923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز