گروه شهری: پایتخت تا پایان این هفته شاهد کاهش چنددرجه‌ای دما خواهد بود.

این در حالی است که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز از بارش باران و رگبار و رعد و برق در هفت استان کشور خبر داده است.عبدالرضا امیدوار شهری درباره اوضاع جوی کشور تا پایان هفته گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، از امروز در برخی نقاط استان‌های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی نیز باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
به گفته وی در این مدت در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های مازندران، تهران و شمال سمنان نیز بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اشاره کرد و گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده برای ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب کشور رخداد باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور در این مدت آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امروز آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. حداکثر دمای هوای تهران پایان هفته به 32درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 180762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز