همشهری آنلاین: یک گروه افراطی در تونس "اسامه ملولی" قهرمان شنای ماراتن بازی‌های المپیک لندن را به علت نوشیدن آب بعد از پایان مسابقه کافر خواند و مهدور الدم اعلام کرد.

اسامه ملولی

به گزارش ایسنا، اسامه ملولی شناگر تونسی در شنای 10 کیلومتر المپیک لندن خوش درخشید و توانست گردن آویز طلا را به دست آورد و دومین مدال خود را در المپیک لندن به دست آورد.

 بعد از افتخارآفرینی این شناگر تونسی که در میان کشورهای عربی و آفریقائی به سلطان شنا لقب گرفته است یک گروه افراطی در تونس بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن ملولی را به خاطر نوشیدن آب بعد از مسابقه و روزه خواری در ملا عام مهدور‌الدم اعلام و تهدید به مرگ کرد.

 در بیانیه این گروه افراطی آمده است: ملولی فرد کافر و بی‌دینی است که در ماه مبارک رمضان در مقابل امت اسلامی روزه خواری کرده است. ما به این مدال طلای او که باعث تحقیر و به سخره گرفتن ما توسط امت اسلامی می‌شود احتیاج نداریم، ای ملولی تو لکه عار برای ما هستی، کشتن تو بر ما واجب شده است، چنین ذلت و خواری را قبول نخواهیم کرد! 

اسامه الملولی در رقابت‌های شنای 1500 متر آزاد بازی‌های المپیک 2008 پکن نیز گردن آویز طلا را از آن خود کرده بود و توانست با 14 دقیقه و 40 ثانیه و با اختلاف 9 ثانیه نسبت به نفر اول، در جایگاه سوم قرار بگیرد. وی با کسب مدال طلای المپیک لندن به تنها ورزشکار عربی تبدیل شد که دو بار پیاپی در دو المپیک متفاوت مدال طلا را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 180721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز