همشهری‌آنلاین: تیم المپیک مکزیک با پیروزی مقابل برزیل قهرمان المپیک لندن شد تا ناکامی سلسائو در رقابت‌های المپیک همچنان ادامه داشته باشد.

تیم ملی المپیک مکزیک

تیم المپیک مکزیک با پیروزی 2-1 مقابل برزیل قهرمان رقابت های المپیک لندن شد. برزیل که در این مسابقات نیمار را نیز در اختیار داشت و امید اول قهرمانی محسوب می‌شد در دیدار نهایی نتوانست از سد مکزیک عبور کند تا ناکامی دیگری به فوتبال برزیل اضافه شود.

در این دیدار که در ورزشگاه مملو از جمعیت ومبلی شهر لندن برگزار شد، مکزیک در همان دقیقه نخست بازی با گل "اوریب پرالتا" از حریف نامدار خود پیش افتاد. برزیل تلاش زیادی برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه نخست انجام داد اما نتوانست دروازه حریف خود را باز کند.

در نیمه دوم برزیل بازهم فشار خود را برای به ثمر رساندن گل تساوی روی دروازه مکزیک ادامه داد اما در دقیقه 75 بازی بازهم "اوریب پرالتا" موفق شد گل دوم مکزیک را به ثمر برساند و آب سردی روی پیکره تیم فوتبال برزیل بریزد.

در وقت‌های تلف شده بازی "هالک" مهاجم برزیل روی یک ضدحمله موفق شد اختلاف را به حداقل برساند اما دیگر زمانی برای به ثمر رساندن گل تساوی باقی نمانده بود و مکزیک پیروز میدان شد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

برزیل که در عرصه بین المللی پرافتخارترین تیم فوتبال جهان است تا به حال نتوانسته مدال طلای المپیک را به ویترین افتخارات خود اضافه کند. آنها پیش از این در رقابت‌های سال 1984 و 1988 به فینال المپیک راه یافتند اما نتوانستند به مدال طلا دست پیدا کنند.

در المپیک 2008 پکن نیز برزیل در نیمه نهایی مغلوب آرژانتین شد و در نهایت به مدال برنز دست یافت.

کد خبر 180750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز