شهردار تهران همکاری‌های قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری با مجموعه شهرداری را ستود و این همدلی‌ها را موجب پیشرفت سریع پروژه‌های شهری ازجمله بزرگراه امام علی دانست.

به گزارش شهرنوشت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست رمضان المبارک شهرداری تهران مصادف با 19رمضان گفت: آنچه بشریت بیش از هر چیز از علی(ع) شناخته، موضوع عدالت‌محوری امام است که دنیا را در این زمینه تحت‌تأثیر قرار داده است. همه ما بر این باور هستیم که سپهر عمومی هر جامعه در گرو میزان عمومی تحقق عدالت در آن است.

قالیباف اضافه کرد: در حوزه کارهای اجرایی، نظمیه، عدلیه و بدلیه سه حوزه‌ای هستند که یکدیگر را پوشش می‌دهند و با کمک یکدیگر می‌توانند بخش‌هایی از سیره علوی را در جامعه پیاده کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بدون تعارف اگر همکاری قوه قضاییه نبود، حتما شهرداری تهران به موفقیت‌های کنونی دست نمی‌یافت. نمونه آن پروژه بزرگراه امام علی است که در مناطق محروم شرق و جنوب شهر در دست اجراست و با همکاری مدیریت شهری، قوه قضاییه و مردم دارد پیش می‌رود.

قالیباف در توضیح مراحل ساخت این بزرگراه گفت: برای شروع ساخت پروژه امام علی باید شش هزار واحد مسکونی را تملک می‌کردیم که انصافا در این راه، هم مردم و هم قوه قضاییه همکاری خوبی داشتند که در نتیجه آن، نه حقی را از کسی ضایع کردیم و نه کار شهر معطل ماند و در کمتر از هشت ماه، تملک‌ها انجام شد.

بخشی از مشکلات ناشی از ضعف قانون است

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در نشست رمضان المبارک شهرداری تهران گفت: برادر عزیزم آقای قالیباف با سرانگشت تدبیر به مسائل و امور شهر رسیدگی می‌کنند. انصافا شهرداری‌ها و خصوصا شهرداری تهران هر پرونده‌ای هم که دارند، رویکردشان مثبت است. منتظری اضافه کرد: البته یکسری مشکلات هم به قوانین برمی‌گردد. من سال اولی که دکتر قالیباف تازه شهردار تهران شده بودند، به ایشان گفتم این سمت همیشگی نیست.

پس تا شهردار هستید، بکوشید نام نیکی از خود به یادگار بگذارید و قوانین و مقررات فراوان دستگیر شهرداری‌ها را تجمیع و اجرا کنید؛ به‌ویژه در مورد قوانین ماده 100 و سایر قوانینی که به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط است. البته گفتند برای اصلاح برخی قوانین به مجلس رفته‌ایم و جریان‌های خاصی در آنجا پیش آمده که بماند، اما سربسته می‌گویم بخشی از مشکلات شهرداری‌ها ناشی از خلأهای قانونی است که ضرورت بازنگری و شفاف‌سازی‌ در قوانین را ایجاب می‌کند تا برخی نتوانند از منافذ و خلأهای قانونی سوءاستفاده کنند.

کد خبر 180597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز