همشهری آنلاین: «دکتر محمدباقر قالیباف» شهردار تهران در جمع نمازگزاران روزه‌دار تهرانی گفت: اگر شاهد فعالیتی در شهر تهران هستید به این دلیل است که با وجود سلایق مختلف، اختلافی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود ندارد و همگی برای خدا به بندگان خدا خدمت می‌کنند.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «تهران سما»، «دکتر محمدباقر قالیباف» امروز در ادامه سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این مطلب گفت: امروز در کنار صداقت و توجه به اخلاق‌گرایی و متانت، باید مساله افراط و تفریط و توجه به اعتدال نیز مدنظرمان باشد. امروز وظیفه داریم الگوی یک نظام اسلامی که سیره آن برگرفته از منش امام علی (ع) است را پیاده کنیم. مخصوصاً که در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است قرار داریم و امروز شرایط ما در دنیا کاملاً خاص و ویژه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز چالش دشمنان ما این است که سیره ما سیره امام علی (ع) است، گفت: نمی‌خواهم بگویم سختی پیش روی ما وجود ندارد ولی با همه شاخص‌هایی که غرب به آن تکیه دارد باید بدانیم امروز آمریکا ضعیف‌ترین دوران خود را در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی سپری می‌کند. دیگر در آن موقعیتی نیست که مثل گذشته و مانند دوران جنگ سرد هر کاری در هر کجای دنیا می‌خواست انجام می‌داد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران افزود: ـمریکا به عراق تجاوز کرد اما امروز حکومت شیعی در آنجا مستقر است. با صهیونیست‌ها و طالبان دست به دست هم دادند. یک جا آن‌ها را تروریست دانست اما در سوریه طالبان را مجهز می‌کند.

وی افزود: امروز فرصت‌مان طلایی است و باید با اتکا به عقلانیت، دیانت، اخلاق‌گرایی، صفا، صمیمیت و صداقت و با معروف عمل کنیم و بدانیم امروز بزرگترین معروف، وحدت بر حول ولایت و وحدت برای تحقق آرمان امام و شهداست. بر حول این محور حرکت کرده و پیش رویم و مطمئن باشید اگر بر طبق سنت الهی حرکت کنیم شکست وجود ندارد و موفقیت در انتظار مسلمانان جهان و نهضت بیداری اسلامی خواهد بود.

قالیباف با اشاره به فرا رسیدن روز قدس اظهار کرد: امسال روز قدس، با هر سال متفاوت خواهد بود چرا که بیداری اسلامی و مقاومت لبنان و سوریه رخ داده و جهان اسلام یکپارچه باید بپاخیزد تا نشان دهیم مقابل خواسته‌های ناحق آمریکا، طالبانی‌گری، صهیونیسم، ارتجاع و وهابیت ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم آن‌ها چیزی را که می‌خواهند به نتیجه برسانند؛ البته تا امروز هم نتوانسته‌اند آنچه را که می‌خواهند به نتیجه برسانند.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود به اقدامات شهرداری و مجموعه مدیریت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت : لازم می‌دانم از همه مجموعه مدیریت شهری تشکر کنم. اگر در شهرداری تهران در حوزه خدمت‌رسانی اقداماتی انجام شده است به این دلیل است که وحدت و همدلی در مدیریت شهری وجود دارد و تا امروز هرگز بد اخلاقی و اختلافی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران رخ نداده است.

وی افزود: عزیزان شورای اسلامی شهر و شهرداری با وجود سلایق مختلف همه‌شان بر این باورند که خدمت به بندگان خدا برای خدا، اولین وظیفه آن‌هاست و اگر شاهد فعالیتی در تهران هستید به این دلیل است. در حوزه عمرانی در تهران کارهای کوچک در سطح محلات و کارهای بزرگ همچون احداث برج میلاد، تونل رسالت، تونل توحید، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان ولایت و ... در سطح ملی و بین‌المللی انجام شده است.

قالیباف به برخی پروژه‌های در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و افزود: بزرگراه امام علی (ع) از شمال تهران به طول 27 کیلومتر تا حرم امام خمینی (ره) هم اکنون در دست ساخت است که در روز 13 رجب سال آینده افتتاح خواهد شد. این بزرگراه که احداث آن 30 سال زمین مانده بود از پروژه‌های بزرگ و افتخارآفرین شهری است.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تونل صدر و پل طبقاتی نیایش را در دست ساخت داریم که این طرح بزرگترین افتخار مهندسی کشور است. دریاچه چیتگر در منطقه 22، احداث بزرگراه‌های شهید زین‌الدین، شهید خرازی و آزادگان در جنوب تهران هم از دیگر پروژه‌های مهم عمرانی است.

قالیباف به مترو نیز اشاره کرد و گفت : امروز توسعه مترو را بیش از هر زمان دیگری شاهد هستیم که چطور به سرعت در خطوط مختلف و با اولویت جنوب شهر در حال احداث و توسعه است. در حوزه حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی نیز اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است.

شهردار تهران به توسعه فضای سبز و به‌سازی بافت فرسوده و متراکم تهران نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران از 2 سال پیش هزینه‌ای بابت صدور پروانه و ساخت و ساز در بافت فرسوده دریافت نمی‌کند تا کمکی به اقشار آسیب‌پذیر برای بازسازی خانه‌شان باشد.

وی افزود: بر اساس همان مکتب علوی بر این باوریم که کارهای عمرانی اگر منجر به تحول در شهروندان و رشد و تعالی آنها نشود ارزشمند نیست. لذا شهرداری توجه به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز مدنظر قرار داده است.

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان ساخت: افتخار شهرداری این است که توجه به مساجد و حوزه‌های علمیه که رکن رکین نظام اسلامی است را در اولویت قرار داده است. راه‌اندازی خانه‌های قرآن و احداث بزرگترین دارالقرآن که هم اکنون در دست ساخت است نمونه‌هایی از این مساله است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر توجه به مساله فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان مهم‌ترین وظیفه، به احداث باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این باغ موزه به طور موقت مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در هفته دفاع مقدس برای استفاده عموم شهروندان افتتاح خواهد شد.

وی احداث باغ کتاب در تپه‌های عباس‌آباد و توجه به مساله زیباسازی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: شهرداری تهران به طور خاص به مساله رسیدگی به ایتام نیز توجه دارد. همچنین به مساله زنان سرپرست خانوار نیز می‌پردازد و چندین هزار نفر به طور مستقیم در حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت فرزندان و در بعد مادی تحت پوشش شهرداری قرار دارند.

قالیباف به اسکان افراد بی‌خانمان نیز اشاره کرد و افزود: پیش از این شنیده می‌شد که افراد بی‌خانمان در زمستان جان خود را از دست می‌دادند اما در 3 سال گذشته یک مورد این اتفاق نیفتاده است و 3 هزار بی‌خانمان توسط شهرداری اسکان داده شدند.

شهردار تهران با تاکید بر این که به مساله ایثارگران نیز در شهرداری پرداخته شده است، افزود: این عزیزان بر گردن ما حق دارند و اگر کاری در حوزه وظایف و اختیارات شهرداری باشد محال است در این خصوص حل و فصل نشود.

وی با تاکید براین که تلاش کردیم کارهای خدماتی و عمرانی موجب تحولی اساسی در بحث فرهنگی و سبب رشد و تعالی قرار گیرد، افزود: با انجام این اقدامات، خدای ناکرده منتی بر سر مردم نداریم. این باور ماست که هر چند جنگ تمام شده اما دفاع باقیست و تمام نشده است. سنگر دفاع و سنگر مجاهدت در سایه امامت و ولایت، اساس کار است و ان شاءا... تحت لوای مقام معظم رهبری، کارآمدی دین در اداره جامعه را با دعای خیر شما مردم پیش ببریم.

کد خبر 180551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز