همشهری آنلاین: پس از نتایج ضعیف تیم ملی تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک، سرمربی سابق تیم ملی گفت: پولادگر و ذوالقدری باید پاسخگو باشند.

مهماندوست تکواندو

رضا مهماندوست در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از پولادگر باید سوال کنید که چرا تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک این همه ضعیف عمل کرد. تکواندوی ما از اتفاقی که برای کشتی در المپیک 2008 پکن رخ داد درس نگرفت. باید تکواندوی ایران به این شرایط بد می‌افتاد تا آنها به فکر بیفتند چرا آن زمان که ما در مسابقات آسیایی دوم شدیم کسی به فکر نبود.

 وی افزود: یوسف کرمی به کسی باخت که در مسابقات کسب سهمیه در باکو هفت بر سه او را برده بود. این تکواندو کار اسپانیایی در این سال‌ها با هر ورزشکار ما که بازی کرده بود باخته بود، حال چطور می‌شود که کرمی را شکست می‌دهد!

 سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه کرمی در این مبارزه هیچ تاکتیکی برای پیروز شدن نداشت، گفت: او تنها می‌خواست به نوعی مبارزه کند که نگویند خوب مبارزه نکرد و قصد داشت برای رفع تکلیف پا بزند.

 وی ادامه داد: با این نتایج آبروی ما در تکواندوی جهان رفت، آبرویی که سال‌ها برای به دست آوردن آن زحمت کشیده بودیم. مسئولان فدراسیون همین را می‌خواستند، اگر هدفشان این بود، به آن رسیدند.

 مهماندوست در مورد عملکرد محمد باقری معتمد و مدال نقره‌ای که کسب کرد، به ایسنا گفت: به نظر من او هم در این المپیک باخت چرا که مقابل حریف برزیلی و حتی آن حریف افغان با کمک داوران پیروز شد. او وقتی که داوران در راند طلایی به عنوان فرد پیروز دستش را بالا بردند به هوا پرید و این نشان می‌دهد که به همان مدال راضی بود، حتی معتقدم او به مدال برنز هم راضی بود.

 وی با بیان این سوال از مسئولان فدراسیون تکواندو که آن زمان که اعلام می‌کردید دو طلای المپیک می‌گیرید، حال چه شد؟ گفت: از کسی ناراحت نیستم، از ذوالقدری و پولادگر ناراحتم که این بلا را سر من آوردند، آنها با احساسات مردم و تکواندو کاران ایران بازی کردند و به آن لطمه زدند، در این دنیا و آن دنیا آنها را نمی‌بخشم.

 سرمربی سابق تیم ملی با تاکید بر اینکه اکنون این فرصت از دست رفته و باید به فکر آینده بود، گفت: مسئولان فدراسیون می‌گفتند که این تیم بهترین تیم تاریخ بود پس چه شد که تنها یک نقره المپیک را گرفتند. این تیم یازده ماه پیش بهترین تیم تاریخ بود.

 وی ادامه داد: بارها گوشزد کردم که مراقب این تیم باشند، همان زمان که یوسف کرمی در مسابقات آزمایشی المپیک به آرون کوک باخت، زنگ خطر به صدا درآمد اما کسی گوش نکرد.

 مهماندوست با اشاره به این که به تکواندو فکر نمی‌کند، به ایسنا گفت: خدا جای حق نشسته و این دوستانی که به خاطر اندکی پول اجازه کار را از من و موفقیت تکواندو گرفتند، حالا باید پاسخگو باشند.

کد خبر 180560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز