مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تنها بانوی تکواندوکار کشورمان در بازی‌های المپیک 2012 لندن در اولین دیدار خود مقابل نماینده استرالیا بازنده از میدان خارج شد.

سوسن حاجی پور

سوسن حاجی پور

در وزن سوم بانوان (67- کیلوگرم) سوسن حاجی‌پور در مبارزه اول خود به مصاف "کارمن مارتون" نماینده استرالیا رفت. حاجی‌پور در آغاز این دیدار ابتدا دو امتیاز از دست داد و سپس با ضربه روی سر حریف استرالیایی سه امتیاز گرفت تا وقت اول را 3 بر 2 به سود خود خاتمه دهد. در راند دوم حریف استرالیایی روی ضربه سر سه امتیاز کسب کرد که با اعتراض مربی کره‌ای تیم کشورمان این سه امتیاز از روی تابلو پاک شد.

در این راند داوران به اشتباه سه امتیاز برای حاجی‌پور روی تابلو ثبت کردند که با تذکر داوران کنار نتیجه به همان 3 بر 2 قبلی تغییر یافت. در راند دوم امتیاز بین دو تکواندوکار رد و بدل نشد تا کار به وقت سوم کشیده شود.

در راند سوم "مارتون" یک امتیاز کسب کرد و نتیجه را به تساوی کشاند و در پایان این راند دو تکواندوکار با امتیاز تساوی 4 بر 4 به کار خود پایان دادند و تا تکلیف تکواندوکار پیروز به امتیاز طلایی در راند چهارم کشیده شود.

در راند چهارم نماینده استرالیا روی ضربه سر، از داوران سه امتیاز کسب کرد که با درخواست مربی تیم ایران داوران به بازبینی فیلم پرداخته و این سه امتیاز تایید نشد و از روی تابلو پاک شد. در نهایت حریف استرالیایی یک امتیاز گرفت و پیروز از میدان خارج شد. نماینده کشورمان در حالی می‌تواند به کار خود ادامه دهد که این استرالیایی به دیدار نهایی راه پیدا کند.

"کارمن مارتون" تکواندکار 25 ساله استرالیا با رنکینگ 13 جهان، 49 بازی ملی و 28 پیروزی را در کارنامه خود دارد. مدال‌های نقره و برنز مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا و مدال نقره جام جهانی تکواندو مهمترین افتخارات حریف حاجی‌پور است.

کد خبر 180543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز