پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جاری شدن سیل مرگبار در پایتخت فیلیپین، کاهش چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشته است.

philipine

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاری شدن سیل‌ مرگبار در شهر «مانیل» پایتخت فیلیپین، کاهش چشمگیر گردشگران این کشور طی روزهای اخیر را موجب شده است.

به گزارش برناما، اکنون مانیل پس از ۲۴ ساعت بارش بی وقفه باران به زیر آب رفته و تمامی مدارس، ادارات دولتی و بازار بورس این شهر تعطیل شده، این در حالیست که گردشگران در حال ترک این شهر بوده و بسیاری از تورها به مقصد مانیل لغو شده است.

تابحال ۱۶ نفر تن اثر این سیل و رتنش زمین جان خود را از دست داده و ۸۰ هزار نفر هم خانه‌های خود را در مانیل و حومه آن ترک کرده‌اند.

در ماه فوریه نیز وقوع زلزله 6/7 ریشتری در جزیره‌ی زیبای «نگروس» که قطب گردشگری فیلیپین محسوب می‌شود، کاهش چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشت.

کشور زیبای فیلیپین که در سال 2011 با ثبت رکوردی تاریخی میزبان بیش از چهار میلیون گردشگر بوده و در شش ماه‌ نخست سال جاری میلادی نیز رشد 12 درصدی گردشگرانش را در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 تجربه کرد.

کارشناسان علت اصلی این امر را شعار جدید گردشگری این کشور با عنوان «سرگرمی‌های بیشتری در فیلیپین وجود دارد» و معرفی بین‌المللی جادبه‌های گردشگری فیلیپین در کشورهای مختلف جهان از جمله کشوهای اروپایی و آسیایی، بویژه انگلیس و کره‌جنوبی می‌دانند.

فیلیپین از جاذبه‌های گردشگری طبیعی متنوعی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به جزیره‌ی‌ زلزله‌زده «نگروس» اشاره کرد که مردا‌ب‌های فراوان با پرندگان زیبا و حیوانات نادر را در خود جای داده است.

کاهش گردشگران فیلیپین در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت این کشور قصد دارد با دو برابر کردن گردشگران فیلیپین در قالب برنامه‌ای پنج ساله، این کشور را میزبان شش میلیون گردشگر تا سال ‌‌٢٠١٦ کند که حاصل آن ایجاد ‌‌٩٠ هزار شغل جدید در این کشور خواهد بود.

دولت فیلیپین همچنین قصد دارد در راستای تبدیل این کشور به یکی از مقاصد «گردشگری درمانی» جهان در آینده‌ی نزدیک، اقدام به صدور ویزای «گردشگری درمانی» کند تا بدین‌ وسیله این کشور آسیایی به یکی از مقاصد «گردشگری درمانی» جهان تبدیل شود.

کد خبر 180497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز