همشهری‌آنلاین: معاون گردشگری کشور اعلام کرد: اقامت سران جنبش عدم تعهد 12میلیون و 500هزار دلار برای هتل‌ها و بیش از 50میلیون دلار برای صنعت گردشگری کشور درآمد ارزی خواهد داشت.

hotel

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 21 هتل و هتل‌آپارتمان با سه‌هزار و 533 اتاق و سوییت و شش‌هزار و 652 تخت از 28 مرداد تا 12 شهریورماه امسال در اختیار مهمانان اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار می‌گیرد. برای همین بسیاری از این هتل‌ها که به گفته‌ی معاون گردشگری کشور، هتل‌های چهار و پنج ستاره‌ی تهران به‌شمار می‌آیند اکنون در حال بازسازی و نوسازی هستند.

منوچهر جهانیان در حاشیه‌ی بازدید از یک هتل محل اسکان مهمانان این اجلاس، درباره‌ی نامه‌ی سعیدلو ـ معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور ـ خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش قیمت هتل‌ها در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: ما هیچ‌گونه افزایش نرخی نداشتیم و نخواهیم داشت؛ اما در این دو هفته با توجه به هماهنگی‌ها برای این‌که بهترین میزبانی را از مهمانان خود داشته باشیم، هتل‌هایی که در کیفیت و کمیت خدمات شایسته‌ای را ارائه می‌دهند، می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند.

او بیان کرد: ناظران و بازرسان هتل‌ها را بازدید و براساس نوع خدمات‌شان، قیمت‌ها را تعیین می‌کنند و هتل‌ها نمی‌توانند خودشان قیمت بدهند.

وی با بیان این‌که هتل‌های در نظر گرفته‌شده آمادگی صد درصدی برای پذیرایی از مهمانان سران اجلاس جنبش عدم تعهد را دارند، ادامه داد:‌ هتل‌ها در حال بازسازی هستند و تلاش می‌کنند خدمات‌شان در شأن ایران باشد و به ازای انتظارات مهمانان، عالی‌ترین سطح خدمات را می‌دهند.

معاون گردشگری کشور همچنین گفت:‌ ما در کنار هتل‌ها و هتل‌‌آپارتمان‌ها، از مهمانسراهای دولتی و همچنین نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد استفاده می‌کنیم.

او درباره‌ی استفاده از خانه‌های شخصی که گفته شده است در اطراف محل برگزاری اجلاس به تعدادی از مهمانان اختصاص خواهد داده شد نیز اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم از ظرفیت اقامتگاه‌های موجود و هتل‌های مناسب استفاده کنیم.

جهانیان از برگزاری تورهای آشناسازی برای مهمانان این اجلاس در شهرهای تهران، اصفهان،‌ شیراز و قطب‌های زیارتی کشور خبر داد و گفت:‌ هفته‌ی پیش به استان‌هایی که قرار است این مهمانان سفری به آن‌ها داشته باشند، این موضوع ابلاغ شد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و آن‌ها آماده‌اند.

بازدید بازرسان و ناظران معاونت گردشگری از هتل‌های محل اقامت سران جنبش عدم تعهد از روز گذشته آغاز شده است.

کد خبر 180496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز