سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در صورتی که می‌خواهید در سفر بعدی‌تان در زمان ورود به هتل پیش از ضد‌عفونی کردن همه‌جا،‌از میکروب‌ها به دور باشید،‌ چراغ‌ها و تلویزیون اتاق خود را روشن نکنید!

اتاق هتل

مطالعات جدید نشان می‌دهند کنترل از راه دور تلویزیون‌ها و کلیدهای برق آلوده‌ترین اجناسی هستند که می‌توان در اتاق هتل‌ها آنها را لمس کرد.

محققان دانشگاه هوستون با نمونه‌برداری از باکتری‌های موجود بر روی چند جسم موجود در اتاق‌های هتل‌های مختلف در سه منطقه از ایالات متحده آمریکا،‌ موفق شدند آلوده‌ترین اجسام و سطوح را در اتاق هتل‌ها تعیین کنند. بر اساس گزارش نهایی این مطالعه،‌ در‌حالی که انتظار می‌رفت توالت و ظرفشویی بیشترین میزان باکتری‌ها را در خود داشته باشد،‌ محققان توانستند مقادیر دور از انتظاری از باکتری‌ها را بر روی کنترل تلویزیون و کلیدهای برق بیابند.

"جی نیل" از محققان این پروژه می‌گوید،‌ اتاق‌های هتل‌ها نباید به اندازه یک اتاق جراحی استریل باشند اما به طور قطع باید بهداشت آنها نسبت به دیگر مکان‌ها از سطح بالاتری برخوردار باشد. به گفته وی شاید میزان باکتری‌های یافت شده بر روی کلید برق بیشتر از باکتری‌های کلید برق اتاق یک خانه نباشد،‌اما نکته اینجا‌ است که اتاق یک هتل باید از اتاق یک خانه مسکونی تمیزتر باشد.

بالاترین میزان آلودگی باکتریایی در ابزار مرتبط با تمیزکردن اتاق هتل‌ها و در چرخ ویژه تمیزکردن اتاق‌ها دیده شد،‌به ویژه در مایع پاک‌کننده و اسفنج،‌ به همین دلیل باکتری‌های موجود در این ابزار از اتاقی به اتاقی دیگر منتقل می‌شوند. کمترین میزان باکتری‌ها در کمدهای پای تخت،‌ طناب پرده‌ها و دستگیره در توالت دیده شد.

به گفته محققان این مطالعه نشان می‌دهد میزان باکتری‌های موجود در اتاق هتل‌ها 2 تا 10 برابر بیشتر از سطح پذیرفته شده باکتری در بیمارستان‌ها‌ است. وجود این باکتری‌ها در اتاق هتل‌ها به این معنی نیست که مسافران قطعا بیمار خواهند شد،‌ بلکه تنها احتمال بیمار شدن آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 174451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز