همشهری آنلاین: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون 70 هزار مشمول اعزام به حج تمتع در کاروان‌ها نام نویسی کرده‌اند گفت: از این تعداد تا کنون استطاعت جسمی 68 هزار نفر زائر تایید شده است.

حج و زیارت

' ولید دنده بر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اکنون وضعیت استطاعت جسمی یک هزار و 500 نفر از زائران ایرانی در حال بررسی است و 431 نفر نیز به دلیل عدم تایید استطاعت جسمی از اعزام به حج تمتع امسال بازماندند.

این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: البته افرادی که به دلیل عدم تایید استطاعت جسمی از اعزام به حج تمتع امسال بازمانده اند، می‌توانند سال آینده با برطرف شدن مشکل خود به سرزمین وحی اعزام شوند.

** زنان ایرانی در تمتع هم از مردان پیشی گرفتند

دنده بر در ادامه افزود: از مجموع 70 هزار زائر ایرانی حج تمتع امسال که تا کنون در کاروان‌ها نام نویسی کرده‌اند، 33 هزار و 800 نفر را مردان و 36 هزار و 300 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون 446 پزشک کاروان مشخص شده است گفت: به ازای هر کاروان ایرانی یک پزشک کاروان تعیین شده است تا وضعیت سلامت حجاج ایرانی را در عربستان سعودی زیر نظر داشته باشند.

** قندخون در صدر بیماری پر خطر زائران ایرانی

این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه از مجموع 70 هزار زائر ایرانی نام نویسی کرده در کاروان‌ها، 54 هزار و 500 نفر در معرض خطر هستند گفت: بیماری قندخون با فراوانی 24 هزار نفر، بیشترین بیماری پر خطر در میان زائران ایرانی حج امسال را تشکیل می‌دهد.

به گفته دنده بر، پس از بیماری قندخون، فشارخون بالا با فراوانی 15 هزار نفر و بیماری های قلبی و عروقی با فراوانی پنج هزار نفر، بیشترین بیماری‌های پر خطر در میان زائران ایرانی تمتع امسال به شمار می‌رود.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: همچنین 28 نفر از زائران حج تمتع امسال دیالیزی هستند.

عملیات اعزام زائران به تمتع سال جاری از اوایل مهرماه آغاز می‌شود.

کد خبر 180438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز