همشهری آنلاین: رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های کشور سهمیه عمره مفرده دانش آموزان، دانشگاهیان، طلاب، کارکنان آموزش و پرورش و سپاه را برای سال‌جاری در مجموع 47 هزار نفر دانست و تصریح کرد: از این تعداد 30 هزار و 600 نفر متعلق به سهمیه دانشگاهیان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی در همایش عمره دانشگاهیان آذربایجان غربی، افزود: ستاد عمره دانشگاهی همه ساله پیگیر سه شعار و سیاست مهم است که شامل برگزاری عمره آسان دانشجویی یعنی گرفتن سهمیه خارج از نوبت برای دانشگاهیان و گرفتن وام و تسهیلات سفر از جمله آن‌ها است.

رییس ستاد عمره و عتبات کشور با بیان چند توصیه برای زایران خانه خدا، اذعان کرد: بازنگری و اصلاح رفتار و نیز افزایش مطالعه و معرفت دانشجویان زایر خانه خدا باید به شدت مورد نظر و توجه قرار گیرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور این فرصت را برای دانشگاهیان یک فرصت استثنایی خواند و گفت: دانشجویان باید در شناخت اسرار این سفر اهتمام لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سپهری، مسئول امور روحانیون سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی این سفر روحانی و معنوی را از برکات و الطاف الهی و روزنه‌ای برای باز شدن رحمت و برکت بر روی دانشگاهیان خواند و ابراز کرد: آنچه در این سفر معنوی و الهی مد نظر است" تحصیل کمال"، یعنی رهایی خویشتن از وابستگی‌ها و تعلقات دنیوی است.

همچنین اسماعیل درخشان رییس حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه یک هزار و 150 نفر در سال جاری به سفر عمره مفرده اعزام می شوند، افزود: این زایران در قالب 35 پرواز و 70 کاروان سازماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید سهمیه آذربایجان غربی برای این سفر معنوی افزایش یابد، ابراز کرد: آذربایجان غربی با داشتن هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با سه کشور همسایه و در نتیجه قرار گرفتن در خط مقدم تهاجمات فرهنگی، باید با افزایش اعزام این سفرهای معنوی و روحانی در مقابل این حجمه ها مقابله کنند.

کد خبر 165648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز