همشهری آنلاین: امیرعبد‌اللهیان در حاشیه نشست هم‌اندیشی بسیج دانشجویی در جمع خبرنگاران درباره حضور بشار اسد در اجلاس تهران گفت‌:: با توجه به اینکه بشار اسد در حال حاضر اوضاع سوریه را مدیریت میدانی می‌کند ممکن است خود نتواند به اجلاس بیاید و یا اگر آمد هم نتواند بیشتر از زمان اجلاس در تهران بماند.

غیر متعهدها

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه درباره دعوت پادشاه عربستان به اجلاس غیرمتعهد‌ها نیز در تهران گفت:‌ با توجه به بیماری که ملک عبد‌الله دارد فکر می‌کنم نتواند به تهران سفر کند و از طرف خود نماینده‌ای به این اجلاس بفرستد.

به گزارش ایسنا، امیر عبد‌اللهیان در پاسخ به این سوال که آیا رهبران بحرین نیز به اجلاس دعوت می‌شوند؟ گفت: طبق مقررات بین‌المللی در یک اجلاس بین‌المللی نمی‌توان یکی از اعضا را دعوت نکرد، اما باید دید برای دعوت کشور مقابل چه کسی دعوتنامه‌ را برای آنها می‌برد به عنوان مثال برای برخی کشورها وزیر امور خارجه و برای برخی معاون وزیر و یا حتی در سطح پایین‌تر دعوت‌نامه را می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اجلاس سران غیر متعهدها امکان میانجی‌گری و بحث و گفت‌وگو برای حل مشکلات سوریه وجود دارد،‌ گفت: ایده‌هایی در این زمینه توسط ایران مطرح شده است که فکر می‌کنم شکل بگیرد و عملی شود.

کد خبر 180238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز